Quote from Guest on 18 November 2010, 14:55Tänkte damma av ett kärt ämne, hur man blir snabb tempocyklist?
Att köra linjelopp kräver som jag förstår det bra teknik att ligga rätt i klungan och klara av ryck och annan blandand körning mm.
Att köra tempolopp handlar mer om att klara av hög watt i b
Tänkte damma av ett kärt ämne, hur man blir snabb tempocyklist?
Att köra linjelopp kräver som jag förstår det bra teknik att ligga rätt i klungan och klara av ryck och annan blandand körning mm.
Att köra tempolopp handlar mer om att klara av hög watt i b
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 15:05Mitt bett ligger på både och. Såhär års minst ett pass marklyft och benböj och en session med korta spinups per vecka (dussinet x halvminuten eller så). Tunga vikter i gymmet, inget uthållighetsbjäfs.
Mitt bett ligger på både och. Såhär års minst ett pass marklyft och benböj och en session med korta spinups per vecka (dussinet x halvminuten eller så). Tunga vikter i gymmet, inget uthållighetsbjäfs.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 15:11Sen kan du alltid test lite annat som detta:
http://www.maxwellsc.com/blog.cfm?blogiD=60
Sen kan du alltid test lite annat som detta:
http://www.maxwellsc.com/blog.cfm?blogiD=60
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 16:28Det är skillnad på 7 km och 70 km.
Det är skillnad på 7 km och 70 km.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 16:53David, visst, men om maxstyrkan är 300W så borde det vara svårare att köra 250W i genomsnitt på 70km än om maxstyrkan är 600W.
David, visst, men om maxstyrkan är 300W så borde det vara svårare att köra 250W i genomsnitt på 70km än om maxstyrkan är 600W.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 16:55Två helt olika upplägg på träning, o gener.
Två helt olika upplägg på träning, o gener.
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 08:21Robert, ja, jag gissar att det är en bra kombo.
Mikael, låter lite väl mesigt för min smak, men man vet aldrig, kanske man upptäcker att det funkar...
Så David, hur vad är bästa träningen för att lära sig köra 40 km/h i 30 mil utan draghjälp?
Robert, ja, jag gissar att det är en bra kombo.
Mikael, låter lite väl mesigt för min smak, men man vet aldrig, kanske man upptäcker att det funkar...
Så David, hur vad är bästa träningen för att lära sig köra 40 km/h i 30 mil utan draghjälp?
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 08:22Eller för att vara lite mer ödmjuk, låt säga 36 km/h i 30 mil utan draghjälp...
Eller för att vara lite mer ödmjuk, låt säga 36 km/h i 30 mil utan draghjälp...
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 09:34"Eller för att vara lite mer ödmjuk, låt säga 36 km/h i 30 mil utan draghjälp... "
*sniff, sniff* Det luktar soloubåt i en sjö nära Motala...
"Eller för att vara lite mer ödmjuk, låt säga 36 km/h i 30 mil utan draghjälp... "
*sniff, sniff* Det luktar soloubåt i en sjö nära Motala...
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 09:49Boren??
Boren??