Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur bli snabbare - starkare? (ige …
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag var på en föreläsning med Fredrik Ericsson för någon månad sedan. Hans uppfattning var att benstyrkan sällan är den begränsande faktorn, utan att det är vo2max och mjölksyratålighet som man bör fokusera på. Åtminstone så länge man lägger mindre än 12

Kanske delvis relevant:
http://physiotherapy.curtin.edu.au/resources/educational-resources/exphys/00/vosmax.cfm

Jag tror att du får lägga en plan på minst fem år och med 700 h första året. Sedan ökar du med 100 h per år.
Som vanligt gäller Periodisering och progression.

Intressant Johan, det var ju ett mycket mer tråkigt svar, men risken är väl att det stämmer... Samma sak med ditt svar David... inte lätt att bli duktig utan att träna... 😀

En av de ytterst få är väl Freire som har en mycket sparsmakad träningsmängd.

Linus,
Å andra sidan finns det nog olika skolor här. Många använder sig ju av explosiv styrketräning, 1-3 högexplosiva repetitioner med väldigt tung belastning. Det ökar inte musklernas volym men ger anpassningar i de enskilda muskelfibrerna och i nervsys

Linus, du har ju kört på 07:45 i sällskap. Om du håller ca samma form men lär dig ligga på tröskeln längre perioder så tror jag nog du fixar det. Du har dessuom psyke för det

12