Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 12:01Hur viktigt är det att däcket hamnar åt rätt håll?
(Bak-o-fram, inte ut-o-in...)
Hur viktigt är det att däcket hamnar åt rätt håll?
(Bak-o-fram, inte ut-o-in...)
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 12:41Hej Per.
Nu kanske du skämta med oss aprillo. Men för vissa däck finns en rotations rikting och du kan då motera dom bak och fram. In och ut vet jag inget om;) Och som Linnus påpekade det stilistiska är också viktigt. Inte nödvändigt men snyggt och visst
Hej Per.
Nu kanske du skämta med oss aprillo. Men för vissa däck finns en rotations rikting och du kan då motera dom bak och fram. In och ut vet jag inget om;) Och som Linnus påpekade det stilistiska är också viktigt. Inte nödvändigt men snyggt och visst
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 13:06Per!
Tänk också på att den lilla spännringen som sitter på ventilen också skall slängas (inte bara plastlocket som Linus påpekade), detta för:
- Du vinner 10 sek vid slangbyte
- Om du dessutom är den typen som går och efterdrar ringen före pumpning så
Per!
Tänk också på att den lilla spännringen som sitter på ventilen också skall slängas (inte bara plastlocket som Linus påpekade), detta för:
- Du vinner 10 sek vid slangbyte
- Om du dessutom är den typen som går och efterdrar ringen före pumpning så
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 13:30Visst är det stilistiskt, men viss praktisk betydelse också:
- Logga vid ventil gör det lättare att hitta ventilen när man är stressad och snabbt ska fixa en punka
- Plastlocket: Minska vikten... 😉 men också smidigare när man ska pumpa nästa gång
- Bygel
Visst är det stilistiskt, men viss praktisk betydelse också:
- Logga vid ventil gör det lättare att hitta ventilen när man är stressad och snabbt ska fixa en punka
- Plastlocket: Minska vikten... 😉 men också smidigare när man ska pumpa nästa gång
- Bygel
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 13:35Då har du inte tävlat i Danmark!
Då har du inte tävlat i Danmark!
Quote from Jonas Täng on 18 April 2008, 13:54Nu hängde jag inte alls med. Danmark?
Jag är för övrigt ingen riktig cyklist, har jag fått höra, för jag använder - håll i er nu - SVARTA strumpor!!! Dessutom har jag ingen aning vilket håll de där byglarna är just nu. (H)
Nu hängde jag inte alls med. Danmark?
Jag är för övrigt ingen riktig cyklist, har jag fått höra, för jag använder - håll i er nu - SVARTA strumpor!!! Dessutom har jag ingen aning vilket håll de där byglarna är just nu. (H)
Quote from Ola Jarvi on 18 April 2008, 13:56Gör dig av med plastpluppen till ventilen innan du kör hemifrån, annars kan det gå som det gjorde för mig 🙂
http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=6338
Gör dig av med plastpluppen till ventilen innan du kör hemifrån, annars kan det gå som det gjorde för mig 🙂
http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=6338
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 14:00Den va´ go´ Martin! Och med lite självdistans 😀
Den va´ go´ Martin! Och med lite självdistans 😀
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 14:14Ja, i Danmark är man mer kontinentala på tävlingarna och inte så snälla som i Sverige.
Ja, i Danmark är man mer kontinentala på tävlingarna och inte så snälla som i Sverige.
Quote from Emma Sjöberg on 18 April 2008, 15:22Yvonne! Om du har vägarna förbi mej så kan jag visa dej!
Yvonne! Om du har vägarna förbi mej så kan jag visa dej!