Quote from Guest on 29 October 2010, 09:30Av rent fåfänga skäl (läs: jag tänker inte börja tävla i bassäng) skulle jag vilja lära mig att delfinkicka. Några tappra simmare har försökt lära mig, men de verkar tro att problemet är att jag inte fattar hur det skall se ut, och så beskriver de mer och
Av rent fåfänga skäl (läs: jag tänker inte börja tävla i bassäng) skulle jag vilja lära mig att delfinkicka. Några tappra simmare har försökt lära mig, men de verkar tro att problemet är att jag inte fattar hur det skall se ut, och så beskriver de mer och
Quote from Håkan Öhling on 29 October 2010, 09:40Hemligheten är att skapa en vågrörelse i hela kroppen. Bäst övning är att börja med ena handen armen. Gör en så mjuk vågrörelse du kan. Överkurs - håll handen utanför bilfönstret och öva vidare i "vindtunnel".
Hemligheten är att skapa en vågrörelse i hela kroppen. Bäst övning är att börja med ena handen armen. Gör en så mjuk vågrörelse du kan. Överkurs - håll handen utanför bilfönstret och öva vidare i "vindtunnel".
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 10:13Och när jag får båda armarna (sträckta upp i luften?) att göra så, så kopplar jag på bröstkorgen, sedan magen o s v?
Och när jag får båda armarna (sträckta upp i luften?) att göra så, så kopplar jag på bröstkorgen, sedan magen o s v?
Quote from Håkan Öhling on 29 October 2010, 11:01Precis. Men den bästa känslan får iaf jag med en hand
Precis. Men den bästa känslan får iaf jag med en hand
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 11:07Tack. Jag prövar och återkommer när jag misslyckats.
Tack. Jag prövar och återkommer när jag misslyckats.
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 12:15Återkom och berätta om du har lyckats också 🙂
se till att avsluta med en kraftfull kick med under benen också
Återkom och berätta om du har lyckats också 🙂
se till att avsluta med en kraftfull kick med under benen också
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 15:46Bortsett från i bilen så träna en bra bit under vattenytan 😉
Dvs bryt inte vattenytan med någon del av kroppen när du övar.
Bortsett från i bilen så träna en bra bit under vattenytan 😉
Dvs bryt inte vattenytan med någon del av kroppen när du övar.
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 17:48Streamline. Axlarna mot öronen. Vågrörelsen börjar i bålen. Det är där kraften sitter. Lederna måste vara mjuka , särskillt fotleden(ankel).
Streamline. Axlarna mot öronen. Vågrörelsen börjar i bålen. Det är där kraften sitter. Lederna måste vara mjuka , särskillt fotleden(ankel).
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 20:42När jag lärde mig fjäril på 60-t så körde man fjäril med armarna och bröstkick med bena.. Nu när jag är 60 och vill köra lite annat än frisim så blir det bröst armtag och delfin kick med bena. Får ett dj...a flyt av detta. Har inte summit nästan nått på 4
När jag lärde mig fjäril på 60-t så körde man fjäril med armarna och bröstkick med bena.. Nu när jag är 60 och vill köra lite annat än frisim så blir det bröst armtag och delfin kick med bena. Får ett dj...a flyt av detta. Har inte summit nästan nått på 4
Quote from Funbeat user on 31 October 2010, 19:11För mig är det lättare att få till vågrörelsen om jag simmar med fenor. Kanske kan vara en idé att testa med i början, för att hitta känslan?
För mig är det lättare att få till vågrörelsen om jag simmar med fenor. Kanske kan vara en idé att testa med i början, för att hitta känslan?