Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 15:44Min närbutik.
Min närbutik.
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 16:12Du kanske assisterade?
Är det kanske därifrån Fp. kommer?
????? ???????? ?????
Du kanske assisterade?
Är det kanske därifrån Fp. kommer?
????? ???????? ?????
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 16:17Nja, snarare Filosofie pedaltrampare.
Nja, snarare Filosofie pedaltrampare.
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 16:51Borde den inte hitta Vela-rondellen.
"Ytlänningar" bor ju där. 🙂
Borde den inte hitta Vela-rondellen.
"Ytlänningar" bor ju där. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 October 2012, 21:10Jag skulle inte lita på appen... Jag gick en promenad (i en tät skog delvis visserligen) men då ansåg distans-mätnings-appen att jag hade gått 14,1 km, medan det i själva verket var 9 km. Vilket både stegräknaren och mätning på google maps avslöjade..
T
Jag skulle inte lita på appen... Jag gick en promenad (i en tät skog delvis visserligen) men då ansåg distans-mätnings-appen att jag hade gått 14,1 km, medan det i själva verket var 9 km. Vilket både stegräknaren och mätning på google maps avslöjade..
T
Quote from Funbeat user on 30 October 2012, 08:16Var väl ungefär vad jag hade på känn, men i mitt högst ovetenskapliga empiriska test om tre rundor har jag blivit imponerad.
Om man vill vara lite avancerad kanske man kan göra pessimistiska uppskattningar genom att så att säga skriva ned distansen base
Var väl ungefär vad jag hade på känn, men i mitt högst ovetenskapliga empiriska test om tre rundor har jag blivit imponerad.
Om man vill vara lite avancerad kanske man kan göra pessimistiska uppskattningar genom att så att säga skriva ned distansen base
Quote from Funbeat user on 30 October 2012, 08:38Jag kan väl bara flika in att precisionen påverkas i stor utsträckning av telefonens GPS-prestanda. Jag har i och för sig inte kört med funbeat-appen men runkeeper har jag testat med Iphone 3gs, samsung galaxy S2 och S3. Iphone var riktigt dålig, S2 var o
Jag kan väl bara flika in att precisionen påverkas i stor utsträckning av telefonens GPS-prestanda. Jag har i och för sig inte kört med funbeat-appen men runkeeper har jag testat med Iphone 3gs, samsung galaxy S2 och S3. Iphone var riktigt dålig, S2 var o
Quote from Funbeat user on 30 October 2012, 09:15Det stämmer nog med GPS-utvecklingen. För några år sedan var GPS:en mer en kul grej som följde med topp-telefonerna, och var den någorlunda rätt så var man nöjd. Sen kom allt fler appar, och då började folk bry sig om kvaliteten på positionsbestämningen.
Det stämmer nog med GPS-utvecklingen. För några år sedan var GPS:en mer en kul grej som följde med topp-telefonerna, och var den någorlunda rätt så var man nöjd. Sen kom allt fler appar, och då började folk bry sig om kvaliteten på positionsbestämningen.
Quote from Elias Engqvist on 31 October 2012, 08:49Det beror också till stor del på VAR man är om mätningarna blir bra. Ffa stora platta ytor i "fel" rikting (Dvs hus) är som gjort för att förstöra mätningarna. En annan sak som är väldigt viktig att låta gps-mottagaren få hitta många satelliter innan man
Det beror också till stor del på VAR man är om mätningarna blir bra. Ffa stora platta ytor i "fel" rikting (Dvs hus) är som gjort för att förstöra mätningarna. En annan sak som är väldigt viktig att låta gps-mottagaren få hitta många satelliter innan man
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 19:32Det spelar roll vilken telefon du har när du mäter med appen, min sambo använder en Sony Xperia S och jag använder en Sensation XL och det skiljer ungefär 200m på en mil mellan dom. Då är rundan i både öppen terräng och skog.
Det spelar roll vilken telefon du har när du mäter med appen, min sambo använder en Sony Xperia S och jag använder en Sensation XL och det skiljer ungefär 200m på en mil mellan dom. Då är rundan i både öppen terräng och skog.