Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag är en hobbylöpare som precis nyligen funnit "min takt". Sprang Vårruset i våras och hade som mål att orka springa hela vägen - vilket jag orkade! Har så sprungit i sommar och i lördags sprang jag 5km i 6:33min/km-tempo. Kände mig stark hela vägen och

Jag sprang Midnattsloppet i lördags och hade precis samma funderingar. Men jag körde ett lite kortare pass (ca 6,5-7 km) på onsdagen i ganska högt tempo bara för att känna att (eller snarare "om"...) jag hade fart i benen. Sedan tog jag ett lite lättare p

Jag brukar nästan alltid köra samma upplägg.
Om tävlingen är på lördag kör jag sex st snabba 400ingar på måndagen eller tisdagen och en lätt femma på onsdagen eller torsdagen.
Brukar funka finfint.
Lycka till!

Hej.

Jag skulle råda till att träna idag i ett tävlingstempo men inte hela 10km sträckan utan runt 7 km, känner du dig tung i benen så gå ut hårt, lite lugna km i mitten och sedan öka igen. (Lite som intervall helt enkelt) Imorgon vila, onsdag en powerw

Kör ett lätt joggingpass - 5km - idag eller imorgon och en rask promenad ett par dagar innan tävlingen. Sov en timme extra ett par nätter i rad innan tävlingen. Om du känner av stela eller sega muskler - värm upp med tio minuters lätt jogging och stretcha

"Sista veckan innan tävling kan vi som är motionärer "vila oss i form". "

som en mental förberedelse isf, inte kroppslig...en hel vecka utan någon aktivitet är inte helt optimalt.
Men självklart handlar det om vad ens hjärna vill sätta ribban, att vara s

Jag kör i princip alltid samma förberedelse vecka för mina lopp.
givet att tävlingen går på lör kör jag 5X200m i högt tempo utan att dra på jättemycket mjölksyra, men det skall gå fort på tis. naturligtvis upp och ner jogg. vilar sedan ons och tors. på fr

Älskarrrrrrrrr att man får så snabba och många svar (L)
Idag är jag stel i vaderna från lördagens spring, så jag satsar på långprom. och spring imorrn, sen gasar jag tills jag rasar på lördag (V)

Jag planerar att springa Tjejmilen på lördag.
Igår cyklade jag Roxen runt som sista, alternativt, långpass.
Idag en lätt jogg på 3 km
onsdag ska jag springa två intervaller på 800 m
Lördag: Milen
Det är hela mitt veckoprogram
Nu lär jag iaf kanske göra e