Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag började springa i april 2012 ganska precis ett år sedan. Jag har sprungit kontinuerligt sedan dess med sikte på 3 dagar i veckan. Kan konstatera att det sällan blir så. Snittet kanske blir 2.5.

37 år och aldrig aktiv utövare av någon sport annat än

Så hur kom sig detta..

1.
Min hjärna har lärt sig att löpningen fungerar bra när jag är på framfoten.

Om jag springer i en sko med stor skillnad mellan fram och bak (drop) så jobbar jag upp mig högre på framfoten. Undermedvetet är det så att jag trol

Så hur ter sig fotproblemet.

Normalt sett, vid vila eller sittandes, märker jag inte av fotproblemet.
Det är inte svullet eller blåmärke.

Om jag går i lite raskt tempo så räcker det med ett par hundra meter så känner jag av problemet direkt. Ibland r

Jag springer inte alls på framfoten eller lika fort som du, men har en liknande erfarenhet med vaderna som du efter ditt långpass med packning. Helt ovan vid löpning med packning sprang jag 17 km med en väska på 4-5kg och mina vader har aldrig varit så st

Jag har läst alltihop. 🙂
Har ett snarlikt problem själv, nämligen - se annan tråd i skadegruppen. Så det var mycket intressant läsning.

Såg att du skrev att du sprang med löst snörade skor. Testa ändå att snöra om skorna så att inget snöre klämmer över det onda stället. Jag har haft märkligt ont på ovansidan foten som visade sig helt och hållet försvinna när jag bytte skor och sedan kom t

jag är ny här. visste inte det fanns ett skadeforum. Ska se om jag kan flytta tråden.

Tack för feedback!

Jag fattar asci-arten med skosnören. ska så klart testa! Bra idé

Jag har knutit mina skor en gång och sedan sprungit med dom sedan dess. Får i oc

David, jag springer milen runt 50 minuter, dvs ganska nära ditt tempo. Har också en liknande bakgrund - ingen löpning alls fram tills för ungefär två år sedan. 49 år gammal och tränar nu inför marathon. De sista veckorna så har jag legat på runt 4 mil/vec