Quote from Guest on 14 August 2010, 18:28Halloj.
Det som inte fick hända hända. Efter 10 meter på cykelsträckan så är bakhjulet platt :@ . Cykelrookie som jag är hade jag inte med någon extra slang (cyklingen var knappt 2 mil). Det hade dock inte hjälpt eftersom jag inte vet hur jag på snabbast
Halloj.
Det som inte fick hända hända. Efter 10 meter på cykelsträckan så är bakhjulet platt :@ . Cykelrookie som jag är hade jag inte med någon extra slang (cyklingen var knappt 2 mil). Det hade dock inte hjälpt eftersom jag inte vet hur jag på snabbast
Quote from Rasmus Olsson on 14 August 2010, 18:38På en cykeltur byter jag slang, det går fortare. Hemmavid lagar jag den om det går.
På en cykeltur byter jag slang, det går fortare. Hemmavid lagar jag den om det går.
Quote from Camilla Höög on 14 August 2010, 18:49Jag byter slang. På racern har jag 2 extra slangar med mig jämt + lagningskit. På MTB har jag en extra slang + lagningskit. Om alla slangar går åt så kan jag laga den sista så jag åtminstone kommer i mål.
Snabbast är väl punkaspray, men om du misslyckas
Jag byter slang. På racern har jag 2 extra slangar med mig jämt + lagningskit. På MTB har jag en extra slang + lagningskit. Om alla slangar går åt så kan jag laga den sista så jag åtminstone kommer i mål.
Snabbast är väl punkaspray, men om du misslyckas
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 19:24Tack för svaren.
Hur fixar man punkan på bästa sätt, med tanke på hållbarhet osv? Doppa slangen i vatten och se vart det läcker? Slipa kring hålet, limma och sätt på en lapp eller vad är det som gäller på en racer? Aldrig fått punka på min racer tidigare
Tack för svaren.
Hur fixar man punkan på bästa sätt, med tanke på hållbarhet osv? Doppa slangen i vatten och se vart det läcker? Slipa kring hålet, limma och sätt på en lapp eller vad är det som gäller på en racer? Aldrig fått punka på min racer tidigare
Quote from Camilla Höög on 14 August 2010, 19:31Laga enligt instruktionerna på lagningssatsen så blir det rätt. Nu finns det satser utan solution och då är det bara att slipa och klistra på lappen.
Jag byter alltid slang eftersom punkan uppstår ute någonstans och inte hemma...förutom då jag byter däck
Laga enligt instruktionerna på lagningssatsen så blir det rätt. Nu finns det satser utan solution och då är det bara att slipa och klistra på lappen.
Jag byter alltid slang eftersom punkan uppstår ute någonstans och inte hemma...förutom då jag byter däck
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 19:58Kan man öht laga racerslangar? Jag har inte vågat slänga mina snål som jag är...
Kan man öht laga racerslangar? Jag har inte vågat slänga mina snål som jag är...
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 20:04Jag är också skeptisk, Nina. Gummi kunde man lappa, men gummi försvann för några årtionde sedan. Butyl är jobbigt. Jag gav upp för många, många år sedan. Jag kunde aldrig få det att fästa ordentligt.
Jag får inte många punkteringar heller, så det är inge
Jag är också skeptisk, Nina. Gummi kunde man lappa, men gummi försvann för några årtionde sedan. Butyl är jobbigt. Jag gav upp för många, många år sedan. Jag kunde aldrig få det att fästa ordentligt.
Jag får inte många punkteringar heller, så det är inge
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 20:11Jag får punktering ofta i förhållande till hur korta sträckor jag cyklar. (#)
Jag får punktering ofta i förhållande till hur korta sträckor jag cyklar. (#)
Quote from Rasmus Olsson on 14 August 2010, 20:13Nina: fel däck eller däckstryck.
Nina: fel däck eller däckstryck.
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 20:44Nyss hemkommen och slangen ur för att kolla felet. Det var en gammal lapp som gått sönder...Det visar hur duktig jag är på att laga. Hur undviker man att lagningar pajjar? Eller går inte det? Är det bara att byta slang som alla skriver? 😀
Nyss hemkommen och slangen ur för att kolla felet. Det var en gammal lapp som gått sönder...Det visar hur duktig jag är på att laga. Hur undviker man att lagningar pajjar? Eller går inte det? Är det bara att byta slang som alla skriver? 😀