Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur hårt köra på vintern?
You need to log in to create posts and topics.

Detta med vinterträning och upplägg är något jag aldrig blir riktigt klok på...

Jag satsar på elit och har därför tänkt mig följande på vintern:

Köra mjukt på cykelpassen
Gymma, springa och spinning.

Men ett bud som sagts nu är det att jag inte ska ta

Jag har inget bra svar alls, utan ville bara lägga in det mycket roliga ordet "julstjärna" som beskriver cyklisten som kör stenhårt och når formtoppen på vintern! 😀

Vad menar du med att satsar på Elit?
Du får starta i Elitklass när du har löst licens.
Du får lägga upp träningsplan och följa den sedan kan du korrigera den till 2010 om den inte var genomtänkt.

Annars får du hitta någon som hjälper dig.

Har inte något fakta bakom detta men kan det inte vara bra att köra hårt och sen småtoppa sig lite mitt i vintern för att sedan börja köra hårt inför våren igen? Bara för att släppa på "trycket" som man byggt upp under hårdkörningen?

Har aldrig hört talas om någon elitcyklist som ligger i soffan och tränar.
När de tar en vilodag, cyklar de de i lugnt tempo typ 8 mil.

Om du satsar på elit så går du väl med i en klubb som tar hand om dig, hjälper dig med de licenser som David P nämner och säkerligen kan ge bästa råd om träning... eller ska du köra själv?

David, med elit menar jag börjar vinna seniorloppen så jag kan få spons o grejer inför en elitsäsong. Men visst korrigera kommer jag göra vilket som tills nästa år såklart - men det är dumt att uppfinna hjulet på nytt osv.

Bruse - visst förstår jag att m

Andrew, jag tycker inte riktig att jag är där ännu. Jag kommer börja kommande termin att köra seniorlopp, det där med elit är mer ett mål jag har.

Jag vet inte vad du ska göra på spinning eller gym som är bättre än att vinterträna på cykel.

Är det inte kontraproduktivt att löpa, om du vill bli bra på att cykla?