Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 22:44Jag tror inte att Simon fixar fem cykelpass i veckan så då kan ett intervallpass i löpspåret vara bra för flåset.
Se till att få ordning på sittfläsket fram till jul för sedan börjar du träna.
Då har du inga fritidsproblem.Basen är fyra-femtimmars dista
Jag tror inte att Simon fixar fem cykelpass i veckan så då kan ett intervallpass i löpspåret vara bra för flåset.
Se till att få ordning på sittfläsket fram till jul för sedan börjar du träna.
Då har du inga fritidsproblem.
Basen är fyra-femtimmars dista
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 22:53Mot vårkanten e jag klart inställd på att köra fem cykelpass i veckan.. Men vad jag läst så är det ju bra att variera träningen lite på vintern för att inte döda motivationen.
I övrigt är jag övertygad om att gym är bra för att bygga b.l.a. en stabil ryg
Mot vårkanten e jag klart inställd på att köra fem cykelpass i veckan.. Men vad jag läst så är det ju bra att variera träningen lite på vintern för att inte döda motivationen.
I övrigt är jag övertygad om att gym är bra för att bygga b.l.a. en stabil ryg
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 23:02Jag utgår från att du kör pilatesboll hemma varje dag förutom träningen.
Om Du ska vinna i seniorklassen och då får du börja träna för det också.
Du ligger efter träningsmässigt och du möter en massa gamla gubbar som har kört några tävlingar innan.Motiv
Jag utgår från att du kör pilatesboll hemma varje dag förutom träningen.
Om Du ska vinna i seniorklassen och då får du börja träna för det också.
Du ligger efter träningsmässigt och du möter en massa gamla gubbar som har kört några tävlingar innan.
Motiv
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 07:11Hej Simon.
Om du vill nå den absolut elitnivån (allt är relativt) så behöver du troligen en riktigt bra vintergrund träning. Och som David skrev kan det vara distans som du ska lägga lite tid på. Och för att inte tappa motivation och fokus helt, kan det
Hej Simon.
Om du vill nå den absolut elitnivån (allt är relativt) så behöver du troligen en riktigt bra vintergrund träning. Och som David skrev kan det vara distans som du ska lägga lite tid på. Och för att inte tappa motivation och fokus helt, kan det
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 07:47Rast-vila innebär just det.
Pilatesträning och annat kör du de andra fem dagarna.
Rast-vila innebär just det.
Pilatesträning och annat kör du de andra fem dagarna.
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 08:53Ajaj kaptener, känns som en del matnyttigt här. Distanspassen ska man ju chilla på såklart, men vad säger ni om intervallpassen såhär års?
Ajaj kaptener, känns som en del matnyttigt här. Distanspassen ska man ju chilla på såklart, men vad säger ni om intervallpassen såhär års?
Quote from Rasmus Olsson on 15 November 2008, 09:10Som Andrew skrev, gå med i en klubb så får du hjälp med upplägg, träning, kläder... det mesta du behöver.
Som Andrew skrev, gå med i en klubb så får du hjälp med upplägg, träning, kläder... det mesta du behöver.
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 09:55sitter med ett nummer av norska sykkelmagasinet där johan kaggestad rekommenderar för vintern om du tränar 5 dagar i veckan att träningsdagarna ser ut så här:
dag 1: 1-3 timmar zon 2/snabbdistans cykel skidor löpning
dag 2: 20 min - 1 tim 20 min interval
sitter med ett nummer av norska sykkelmagasinet där johan kaggestad rekommenderar för vintern om du tränar 5 dagar i veckan att träningsdagarna ser ut så här:
dag 1: 1-3 timmar zon 2/snabbdistans cykel skidor löpning
dag 2: 20 min - 1 tim 20 min interval
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 11:40Bruse, jag är redan med i en klubb, och har tävlat seniorlopp.. Tänkte mer att olika människor säger lite olika saker och det gäller o få ihop alla pusselbitar för att få logiken att stämma och att fråga på ett träningsforum borde ju inte vara helt åt hel
Bruse, jag är redan med i en klubb, och har tävlat seniorlopp.. Tänkte mer att olika människor säger lite olika saker och det gäller o få ihop alla pusselbitar för att få logiken att stämma och att fråga på ett träningsforum borde ju inte vara helt åt hel
Quote from Rasmus Olsson on 15 November 2008, 11:46Simon, dåm förstår jag. Å håller med tänket, man frågar många, och svaren brukar ju spreta iväg åt alla håll, men ju fler svar, fler samlas ihop vid någon konsensus.
Simon, dåm förstår jag. Å håller med tänket, man frågar många, och svaren brukar ju spreta iväg åt alla håll, men ju fler svar, fler samlas ihop vid någon konsensus.