Quote from Guest on 11 June 2007, 13:58Min sambo påstår att jag blir lite "kantig" i humöret då jag inte tränat (motionerat). Han märker mer nu senare tiden då jag bara löptränar (sommar springer). Han säger att de inte var lika stora svängningar när jag tränade styrke/motionscykel under vint
Min sambo påstår att jag blir lite "kantig" i humöret då jag inte tränat (motionerat). Han märker mer nu senare tiden då jag bara löptränar (sommar springer). Han säger att de inte var lika stora svängningar när jag tränade styrke/motionscykel under vint
Quote from Urban Nilsson on 11 June 2007, 14:08Jag är nog ungefär så. Jag har alltid trott att det är endorfinabstinens. Bästa botemedlet är att underhålla beroendet 😉
Jag är nog ungefär så. Jag har alltid trott att det är endorfinabstinens. Bästa botemedlet är att underhålla beroendet 😉
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 14:18Jo, man blir ju på dåligt humör om man inte tränar på några dar. Endorfin abstinens har jag läst att det är och jag håller med föregående talare: Bästa sättet är att underhålla missbruket. 🙂
Jo, man blir ju på dåligt humör om man inte tränar på några dar. Endorfin abstinens har jag läst att det är och jag håller med föregående talare: Bästa sättet är att underhålla missbruket. 🙂
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 14:27Min man talar sig varm om "när jag kan börja träna igen" och bli normal:-)Har inte kunnat löpträna sedan oktober -06 och kan kanske rulla igång lite nätt i oktober i år. Mao borde abstinensen vara borta, eller hur??! Endorfinberoendet är nog bara en del i
Min man talar sig varm om "när jag kan börja träna igen" och bli normal:-)Har inte kunnat löpträna sedan oktober -06 och kan kanske rulla igång lite nätt i oktober i år. Mao borde abstinensen vara borta, eller hur??! Endorfinberoendet är nog bara en del i
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 14:30Jag VET att jag behöver träna f a må bra, jag trivs inte alls när jag inte tränat på ett tag, men hur mkt min familj märker det, det vet jag inte.
Jo min man sa att jag blev gladare och piggare när jag drog igång min träningskampanj igen för några år sed
Jag VET att jag behöver träna f a må bra, jag trivs inte alls när jag inte tränat på ett tag, men hur mkt min familj märker det, det vet jag inte.
Jo min man sa att jag blev gladare och piggare när jag drog igång min träningskampanj igen för några år sed
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 14:38Jag vet att jag blir prillig om jag inte får träna. Min närmaste omgivning vet direkt om jag fått träna eller inte, för jag kan bli väldigt snarstucken och lättstött om jag inte fått göra mig av med överskottsenergin.
Det hjälper att motionera lite varj
Jag vet att jag blir prillig om jag inte får träna. Min närmaste omgivning vet direkt om jag fått träna eller inte, för jag kan bli väldigt snarstucken och lättstött om jag inte fått göra mig av med överskottsenergin.
Det hjälper att motionera lite varj
Quote from Therese Woodhill on 11 June 2007, 15:30Träning höjer de goda hormonerna och verkar som en naturlig antidepp givare. Höjer halterna av dopamin som är ett hormon som ger oss glädje och gör att vi känner oss motiverade. Träning ger också en positiv effekt på stresshormoner om man är en van tränar
Träning höjer de goda hormonerna och verkar som en naturlig antidepp givare. Höjer halterna av dopamin som är ett hormon som ger oss glädje och gör att vi känner oss motiverade. Träning ger också en positiv effekt på stresshormoner om man är en van tränar
Quote from Karolina Bergsten on 11 June 2007, 16:22känner mig defentivt mer stressad å tjurig om jag inte får träna... 🙂
känner mig defentivt mer stressad å tjurig om jag inte får träna... 🙂
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 16:55Enligt vad jag har hört så är det samma signalsubstanser i hjärnan som påverkas då man:
1. Tar narkotika
2. Äter socker
3. Har sex
4. MotionerarDet du upplever då din sambo tycker att du är "kantig" är med andra ord förmodligen mindre abstinensbesvär
Enligt vad jag har hört så är det samma signalsubstanser i hjärnan som påverkas då man:
1. Tar narkotika
2. Äter socker
3. Har sex
4. Motionerar
Det du upplever då din sambo tycker att du är "kantig" är med andra ord förmodligen mindre abstinensbesvär
Quote from Funbeat user on 12 June 2007, 07:46Två saker händer mentalt med mig om jag inte får röra på mig.
1) Min redan bristande förmåga att hålla koncentrationen är som bortblåst. Klart irriterande för min omgivning när de försöker ha en givande dialog med mig.
2) Mitt tålamod försvinner helt. Ka
Två saker händer mentalt med mig om jag inte får röra på mig.
1) Min redan bristande förmåga att hålla koncentrationen är som bortblåst. Klart irriterande för min omgivning när de försöker ha en givande dialog med mig.
2) Mitt tålamod försvinner helt. Ka