Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatHur hitta "mina" inägg?
You need to log in to create posts and topics.

12

För ett tag sen ställde jag en fråga i ett forum, i en pågående diskussion. Fick ett svar med en länk till en extern sida. Men jag minns inte vilket forum, och sparade inte länken. Hur hittar jag tillbaks? Man verkar inte kunna söka på sina egna forum-inl

Det finns ingen funktion för att hitta dina inlägg. Använd sökfunktionen och sök med hjälp av lämpliga nyckelord från diskussionen. Alternativt går du in i gruppen och letar reda på diskussionen där.

Ett alternativ till söken är att gå till google och sk

Det där sista var ett bra knep. (t+) Funbeats inbyggda sökfunktion är ingen höjdare.

Hans: Om du nästa gång tänker direkt att du vill hitta tillbaka till en tråd så tipsar jag om att klicka på den lilla flaggan som finns i högra nedre hörnet i varje inlägg. Ett tips kan vara att klicka på startinlägget i den tråden så är det enkelt att av

Åsa, tack för flaggtipset, hade jag ingen aning om!

Efter lite kreativt googlande hittade jag det i Löpnings-forumet.
Men när jag visar alla trådar i Löpning, och sen tar Visa äldre diskussioner, så syns denna tråd, men den har inte den glada gubben fra

Inte för att jag är nån expert direkt, men Funbeats sök görs väl med Google så att säga? Dvs att söka på Google med site:funbeat.se är väl precis samma sak som att söka i sökrutan uppe till höger?

Nån som säkert vet hur det funkar?

> Syns gubben bara på aktuella diskussioner, och inte på "äldre"?

Ja, det verkar så. Upptäckte samma sak för ett tag sedan. Riktigt irriterande faktiskt.

Ja nu testade jag att söka på samma ord här i sökrutan och fick upp samma tråd bl.a. Felet jag gjorde tidigare var att jag trodde jag kunde söka på mitt namn där, men det funkar inte.
Men i riktiga Google kan man ju också söka på ett visst tidsspann, vilk

Google är inte inloggat på FunBeat vilket gör att namnen på dem som gjort inläggen inte syns. Testa att logga ut och sedan gå runt på FunBeat, det är vad Google ser. Alla heter "Logga in för att se namn".

Sökfunktionen på Funbeat borde vara som att Googla med site:funbeat.se som sökord, men resultatet skiljer sig lite åt.
Jag gjorde ett test nyss. Det skilde inte mycket, men gav lite andra träffar.

Fördelen med söken på Funbeat.se är att den även söker på

12