Quote from Sandra Näslund on 17 March 2010, 14:07(Rätt tänkt ? - men fel ändå bytte håll på lindningen i tankarna).
Styret på min Scott, se avatar, är lindat nerifrån upp . (GDS-lindat)
På cykeln som just nu går som slaskcykel, en orange Cresent, är det lindat uppifrån ner (Fabrikslindat).Det som är
(Rätt tänkt ? - men fel ändå bytte håll på lindningen i tankarna).
Styret på min Scott, se avatar, är lindat nerifrån upp . (GDS-lindat)
På cykeln som just nu går som slaskcykel, en orange Cresent, är det lindat uppifrån ner (Fabrikslindat).
Det som är
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 15:22Styren skall lindas från styrändan och uppåt.
Det skall lindas medurs på högersida, moturs på vänstersidan.Detta för att det inte skall korva sig eller börja glida, samt att det är enklare så (H)
Styren skall lindas från styrändan och uppåt.
Det skall lindas medurs på högersida, moturs på vänstersidan.
Detta för att det inte skall korva sig eller börja glida, samt att det är enklare så (H)
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:34Jag brukar fuska med kontaktlim 🙁
Jag brukar fuska med kontaktlim 🙁
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 08:09Men får du någonsin lossdet om du använder kontaktlim?
Men får du någonsin lossdet om du använder kontaktlim?
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 12:43Jag använder bara lite kontaktlim som jag pillar in under lindan om den glider på något ställe. Jag har faktiskt aldrig tagit bort någon kontaktlimmad styrlinda (den äldsta har suttit i elva år), men jag tror inte det är så svårt. Styrlindan går nog sönde
Jag använder bara lite kontaktlim som jag pillar in under lindan om den glider på något ställe. Jag har faktiskt aldrig tagit bort någon kontaktlimmad styrlinda (den äldsta har suttit i elva år), men jag tror inte det är så svårt. Styrlindan går nog sönde
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 13:37Menar ni fullt seriöst? Man behöver alltså inte köpa en ny cykel när tejpen är utsliten?
Menar ni fullt seriöst? Man behöver alltså inte köpa en ny cykel när tejpen är utsliten?
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 14:12Eller när man får punktering, då är det dags att fundera på ny cykel.
Eller när man får punktering, då är det dags att fundera på ny cykel.
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 14:13Därför riktiga racertyper inte har ngt lyse?
Därför riktiga racertyper inte har ngt lyse?
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 16:00Överkurs, delux osv hittar ni här:
http://ifarliganilssonsvrld.blogspot.com/2009/09/styrlinda-delux.html
Överkurs, delux osv hittar ni här:
http://ifarliganilssonsvrld.blogspot.com/2009/09/styrlinda-delux.html
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 17:08Åh, den där "rutiga" lindningen var väldigt populär på 80-talet för att piffa upp pannbandet till hästens träns 🙂 Kanske ska plocka upp mina gamla färdigheter och gå lös på hojen om jag kommer ihåg hur man gjorde. Shit... jag var ju grym på sån där lind
Åh, den där "rutiga" lindningen var väldigt populär på 80-talet för att piffa upp pannbandet till hästens träns 🙂 Kanske ska plocka upp mina gamla färdigheter och gå lös på hojen om jag kommer ihåg hur man gjorde. Shit... jag var ju grym på sån där lind