Quote from Guest on 7 March 2014, 08:52Fundering efter samtal med instruktören på morgonens spinningpass - hur gör/tänker ni cyklister angående musiken på spinningpasset? För mig som tränat spinning betydligt längre än jag träningscyklat är musiken viktig. Tunga uppförsbackar - tung musik och
Fundering efter samtal med instruktören på morgonens spinningpass - hur gör/tänker ni cyklister angående musiken på spinningpasset? För mig som tränat spinning betydligt längre än jag träningscyklat är musiken viktig. Tunga uppförsbackar - tung musik och
Quote from Tobias Barkman on 7 March 2014, 09:02Det din instruktör säger stämmer inte alls in på mig!
Jag tycker det är viktigt att musiken har ett bpm som överensstämmer med kadensen på det man "simulerar". Är det tung backe ska det vara ett bpm som passar med en kadens på 50-70, går det "nerför" ell
Det din instruktör säger stämmer inte alls in på mig!
Jag tycker det är viktigt att musiken har ett bpm som överensstämmer med kadensen på det man "simulerar". Är det tung backe ska det vara ett bpm som passar med en kadens på 50-70, går det "nerför" ell
Quote from Funbeat user on 7 March 2014, 10:28För min del är spinning en sak där man tränar efter musik och bpm. Jag är själv instruktör och jobbar då med att variera bpm och motstånd efter musiken.
Det jag gör som ren cykelträning på testcykel är däremot något annat, här har jag på musik eller rad
För min del är spinning en sak där man tränar efter musik och bpm. Jag är själv instruktör och jobbar då med att variera bpm och motstånd efter musiken.
Det jag gör som ren cykelträning på testcykel är däremot något annat, här har jag på musik eller rad
Quote from Funbeat user on 7 March 2014, 11:44Svar från två som tänker som mig.
Detta pass var upplagt i tre omgångar (med vila mellan), där varje omgång bestod av en låt som var 7-10 minuter lång. Varje omgång hade samma mönster där raksträcka, nedförsbacke och uppförsbacke kombinerades.
Pulsen s
Svar från två som tänker som mig.
Detta pass var upplagt i tre omgångar (med vila mellan), där varje omgång bestod av en låt som var 7-10 minuter lång. Varje omgång hade samma mönster där raksträcka, nedförsbacke och uppförsbacke kombinerades.
Pulsen s
Quote from Tobias Barkman on 7 March 2014, 11:51Haha jag tänkte skriva just det där om intervaller i min förra kommentar, men lät det vara eftersom frågan handlade om musiken 🙂
Haha jag tänkte skriva just det där om intervaller i min förra kommentar, men lät det vara eftersom frågan handlade om musiken 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 7 March 2014, 12:20För att inte pajja knäna, och för att efterlikna riktig cykling så mycket som möjligt, håller jag i möjligaste mån samma kadens hela tiden, oavsett uppåt eller nedåt. Det är ju så vi gör på riktigt, växlar till lättare växel uppför med bibehållen kadens,
För att inte pajja knäna, och för att efterlikna riktig cykling så mycket som möjligt, håller jag i möjligaste mån samma kadens hela tiden, oavsett uppåt eller nedåt. Det är ju så vi gör på riktigt, växlar till lättare växel uppför med bibehållen kadens,
Quote from Tobias Barkman on 7 March 2014, 12:40Bruse: Du är stark! Jag kör kompakt, och ändå är jag inte i närheten av att kunna hålla samma kadens uppför en tung backe som jag håller nerför/på platten. Jag har inte tillräckligt lätta växlar för att kunna det! (eller så är jag för svag, men det är en
Bruse: Du är stark! Jag kör kompakt, och ändå är jag inte i närheten av att kunna hålla samma kadens uppför en tung backe som jag håller nerför/på platten. Jag har inte tillräckligt lätta växlar för att kunna det! (eller så är jag för svag, men det är en
Quote from Funbeat user on 7 March 2014, 13:31Bruse - Har hört från flera håll att det är optimalt när man är ute och kör landsväg. Och jag kan tycka om att variera motstånd med samma kadens på spinningcykel också. Men här var uppgiften att hålla samma pulsintervall oavsett motstånd - och för att upp
Bruse - Har hört från flera håll att det är optimalt när man är ute och kör landsväg. Och jag kan tycka om att variera motstånd med samma kadens på spinningcykel också. Men här var uppgiften att hålla samma pulsintervall oavsett motstånd - och för att upp
Quote from Funbeat user on 7 March 2014, 15:21Min åsikt är att spinning är spinning och cykling är något annat. Vill man cykla inomhus gör man det bäst på trainer eller en testcykel. Spinning tycker jag är ypperligt för intervaller och då är pulsen ett helt ok mått att jobba med.
Bästa sättet för mi
Min åsikt är att spinning är spinning och cykling är något annat. Vill man cykla inomhus gör man det bäst på trainer eller en testcykel. Spinning tycker jag är ypperligt för intervaller och då är pulsen ett helt ok mått att jobba med.
Bästa sättet för mi
Quote from Rasmus Olsson on 8 March 2014, 16:26Stark å stark, skrev aldrig att jag håller samma kadens, bara att jag försöker.
Idag på träningen var det en kille som hade problem med att växla med fram, så han körde på stora klingan hela tiden. Så när vi kom till en brant uppförsbacke och vi andra vä
Stark å stark, skrev aldrig att jag håller samma kadens, bara att jag försöker.
Idag på träningen var det en kille som hade problem med att växla med fram, så han körde på stora klingan hela tiden. Så när vi kom till en brant uppförsbacke och vi andra vä