Quote from Funbeat user on 8 March 2014, 19:21IMHO:
På ett spinningpass tränar jag spinning.
Jag vill ha musik som jag tycker passar till den övning som man ska genomföra. sen kan det gärna vara musik som jag gillar då det triggar igång mig att ta i lite mer.
Någon skrev ovan att takten på musike
IMHO:
På ett spinningpass tränar jag spinning.
Jag vill ha musik som jag tycker passar till den övning som man ska genomföra. sen kan det gärna vara musik som jag gillar då det triggar igång mig att ta i lite mer.
Någon skrev ovan att takten på musike
Quote from Funbeat user on 8 March 2014, 20:37Jag är instruktör och försöker köra mina cykelpass med lite eftertanke för att själv få nytta av dem för egen del.
Ett problem är att det inte är så många "vanliga" deltagare som uppskattat 6x6min sittande med 90 kadens, men jag försöker att alltid köra
Jag är instruktör och försöker köra mina cykelpass med lite eftertanke för att själv få nytta av dem för egen del.
Ett problem är att det inte är så många "vanliga" deltagare som uppskattat 6x6min sittande med 90 kadens, men jag försöker att alltid köra
Quote from Lena O on 8 March 2014, 21:00Jag försöka bygga upp mina pass så likt utomhus som möjligt eller intervall träning.
Bpm kring 90 på alla låtar och olika pulse% på det.
Man träna det centrala konditionen.
Benstyrka kan man köra i styrkesalen.
Jag försöka bygga upp mina pass så likt utomhus som möjligt eller intervall träning.
Bpm kring 90 på alla låtar och olika pulse% på det.
Man träna det centrala konditionen.
Benstyrka kan man köra i styrkesalen.
Quote from Funbeat user on 8 March 2014, 21:28Jag struntar i alla fall i "position 1 - positinon 2 - position 3".
Jag struntar i alla fall i "position 1 - positinon 2 - position 3".
Quote from Rasmus Olsson on 8 March 2014, 22:10Spinning är som onani, ett surrogat för riktig cykling. Det funkar, men är inte lika socialt.
Spinning är som onani, ett surrogat för riktig cykling. Det funkar, men är inte lika socialt.
Quote from Anders Wallerstedt on 9 March 2014, 17:06Spinning är just spinning, veva med musiken och i de positioner som anges. Att det är olika kadens och motstånd är bra för motoriken och styrkan.
Cykelträning utomhus körs även detta gärna med intervaller med hög kadens och styrketräning med låg kadens i
Spinning är just spinning, veva med musiken och i de positioner som anges. Att det är olika kadens och motstånd är bra för motoriken och styrkan.
Cykelträning utomhus körs även detta gärna med intervaller med hög kadens och styrketräning med låg kadens i
Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 10:40Musiken finns bara där i bakgrunden för min del och kan väl på sin höjd peppa mig att försöka döda mig själv ännu mer under intervallerna.
Jag kör mitt race och försöker hålla den puls som efterfrågas, sen är det upp till mig vilken kadens jag håller.
Musiken finns bara där i bakgrunden för min del och kan väl på sin höjd peppa mig att försöka döda mig själv ännu mer under intervallerna.
Jag kör mitt race och försöker hålla den puls som efterfrågas, sen är det upp till mig vilken kadens jag håller.
Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 10:55Går jag på spinning är musiken oerhört viktigt och jag anser nog som trådskaparen att den ska anpassas efter om det är uppför, utför eller raksträcka. VIll jag ha bakgrundsmusik så hade jag inte gått på ett spinningpass, då hade jag satt mig på trainern.
Går jag på spinning är musiken oerhört viktigt och jag anser nog som trådskaparen att den ska anpassas efter om det är uppför, utför eller raksträcka. VIll jag ha bakgrundsmusik så hade jag inte gått på ett spinningpass, då hade jag satt mig på trainern.
Quote from Lena O on 15 March 2014, 09:10Jag slutade upp med att säga raksträcka när jag insåg hur konstigt det lät när en annan instruktör sade det.
Jag slutade upp med att säga raksträcka när jag insåg hur konstigt det lät när en annan instruktör sade det.