Quote from Guest on 10 November 2008, 21:44Har en fundering ang backintervaller till alla löparexperter där ute.
Mitt mål med höstens träning är att sluta vara långtradare och bli en "snabb"(med mina mått mätt) långdistansare på skidor i vinter.( Även samma ambition med löpning till våren)
Har dä
Har en fundering ang backintervaller till alla löparexperter där ute.
Mitt mål med höstens träning är att sluta vara långtradare och bli en "snabb"(med mina mått mätt) långdistansare på skidor i vinter.( Även samma ambition med löpning till våren)
Har dä
Quote from Funbeat user on 10 November 2008, 21:54Kolla här då!
http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=192
Kolla här då!
http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=192
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 10:01Att köra tusingar uppför låter väldigt slitsamt, såvitt jag vet så brukar väl backintervallerna vara mellan 50-300 m. Jag tror att du vinner på att köra kortare intervaller, men jogga eller gå ner till startpunkten så du får ordentligt med vila mellan int
Att köra tusingar uppför låter väldigt slitsamt, såvitt jag vet så brukar väl backintervallerna vara mellan 50-300 m. Jag tror att du vinner på att köra kortare intervaller, men jogga eller gå ner till startpunkten så du får ordentligt med vila mellan int
Quote from ellen olsson on 11 November 2008, 16:275x5-intervaller låter som väldigt högkvalitativa VO2Max-intervaller. Om du klarar det med bibehållen kvalitet på alla intervallerna så bör det vara kanonfint för VO2Max som är den enskilt viktigaste komponenten för att bli en bra konditionsidrottare.
Du b
5x5-intervaller låter som väldigt högkvalitativa VO2Max-intervaller. Om du klarar det med bibehållen kvalitet på alla intervallerna så bör det vara kanonfint för VO2Max som är den enskilt viktigaste komponenten för att bli en bra konditionsidrottare.
Du b
Quote from Funbeat user on 11 November 2008, 21:253 svar och tre olika åsikter. Inte underligt att det för mig med noll teoretisk kunskap är svårt : ). Målet när man tränar är ju allt som oftast att förbättra sig. Det som jag tycker är svårt är gränsen mellan bryta ner och bygga upp. Min träning är allti
3 svar och tre olika åsikter. Inte underligt att det för mig med noll teoretisk kunskap är svårt : ). Målet när man tränar är ju allt som oftast att förbättra sig. Det som jag tycker är svårt är gränsen mellan bryta ner och bygga upp. Min träning är allti
Quote from Elias Engqvist on 11 November 2008, 21:27Du bygger ju upp en jäkla benstyrka med de där backintervallerna - men du bör nog variera dig!
Du bygger ju upp en jäkla benstyrka med de där backintervallerna - men du bör nog variera dig!