Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag är en graft funktionshindrad som ser möjligheterna i det som många ser som en omöjlighet, som tex. simning och styrketräning. Många tror att bara för att man är funktionshindrad så kan man inte göra någoting, allra hellst bland träning och dyrligt.

Go Nina go Nina... du kanske kan bryta ner mig istället för att köra på mig sen närdu är vältränad .. skit bra skrivet.. att du kmmer igång

Härlig inställning Nina! Bra motivation för den som inte har fullt rörelsespektrum att se någon annan i motsvarande situation som fokuserar på det som går att göra snarare än vad som inte går att göra. Även vi som inte "till vardags" är funktionshindrade

Jo, för dem som inte är funktionshindrad som tycker att näe men jag kan inte simma behöver oftast se andra som har en positiv inställning och helst en som dom tro klara inget. Så det är bara att tänka: Jag SKA klara det, spela roll va dom andra tror! 😀

Jag tycker att du gör helt rätt, Nina! Själv skulle jag inte kunna tänka mig att låta bli att träna, även om jag skulle bli handikappad. Det gäller bara att hitta sin grej, tror jag. Kör så det ryker!

Varför hindras av dom som inte tro på en? (#) ...alltså det gör mig ännu mer beslutsam på att klara av det, allra hellst om någon utmanar mig. Så hamnade jag hit till denna sida, en kompis utmanade mig...och det var Hans N 🙂

En gammal kompis till mig, hennes farbror(tror jag) satt i rullstol och var förlamad i benen, men han cyklade ändå, hade en specialcykel som han typ låg i och cyklade med händerna, värsta tufft när han var ute och racade på vägen 🙂

Förresten, Nina, Välkommen till Funbeat!!! 🙂

Marie Axelsson, där har du en som inte gav upp än om han blev/var förlamad. Jag själv cycklade när jag var mindre, men nu har jag växt ur cyckeln så nu kan jag inte det... men det var skitskoj 🙂

Tackar, Sara Gis 🙂

Han hade rejäla armmuskler den karln iaf. 🙂 Heh.
Lycka till med simningen 🙂