Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

.. man inte sprungit längre än 11 km och har problem med skavsår plus att man varit förkyld i typ trefyra veckor så att man inte kunnat träna. Hur ska man lägga upp varvet för att orka och hinna innan "repet dras"
Detta är mitt första varv och tyvärr har

Hej

Vet inte ifall du har någon speciell tid att försöka slå. I annat fall tror att du klarar av Göteborgsvarvet ifall du bara tar det lugnt och joggar runt.

Om det är skavsår på fötterna så förebygger du detta genom skavsårsplåster, är det skavsår mell

Kanske inte det svar du vill ha men om jag var i din sits skulle jag inte starta.
Unna dig att få en behaglig upplevelse av din första halvmara - det kommer den inte bli med den dåliga förberedelse du fått i år!

Om du ändå springer, så kan du göra långsamma intervaller. Dvs, spring 1 km (kanske 6 minuter), promenera 1 minut, upprepa. Man tappar inte så mycket tid totalt, men orkar betydligt längre. Vänta inte med promenerandet tills du blir trött, för då blir det

Jo, starta! =) Upplevelsen du får beror nog helt och hållet på vad du har för mål med loppet. Men om du joggar lugnt och inte har några förväntningar på en fantastisk tid så är det inga problem! Blir det för jobbigt är det faktiskt bara att gå...

Om du startar i en startgrupp som tillsammans med din löphstighet gör att du riskerar att bli tagen av banan vid reptiderna får du helt enkelt smyga dig in i en tidigare startgrupp....

Tack alla för era tips!

Jag tänker absolut inte avstå... Finns ju fler som inte tränat inför loppet och vissa tränar ju inte alls. Och jag siktar inte på någon tid alls utan bara komma runt.

Skavsåren gäller bara på fötterna. Köper compeed plåster så f

Och Lena... jag tror att jag hinner innan repet dras 😉

Jamen dåså - då är det ju inget problem!

Kör på, och lycka till!

En halvmara kan nog de flesta klara av, bara man tar det lugnt. Och bara man är beredd på att inte vara till nån större nytta de närmaste dagarna efteråt...

Tror också på någon sorts intervallupplägg. Om du sen lägger in promenad

12