Quote from Guest on 7 September 2008, 13:35Idag kör jag:
Mån: 6 km lätt pass
Ons: 5-6 km fartintervall. Uppvärmning 10 min, sen 1 min i 13 km/h, ner till 9 km/h i 4 min osvosv...
Lör: Långpass minst 60 minVad tycker ni om detta? två ggr i veckan kör jag styrketräning endast.
Hur/när ska jag ö
Idag kör jag:
Mån: 6 km lätt pass
Ons: 5-6 km fartintervall. Uppvärmning 10 min, sen 1 min i 13 km/h, ner till 9 km/h i 4 min osvosv...
Lör: Långpass minst 60 min
Vad tycker ni om detta? två ggr i veckan kör jag styrketräning endast.
Hur/när ska jag ö
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 13:45Om det är halvmaran du siktar på skulle jag, om jag vore du, öka på långpassets längd enligt det som marathon.se skriver:
"Sträck först ut tills du klarar 90 minuter i sträck, om du än så tar gångpauser mitt i löpningen.
Den naturliga ökningen efter de
Om det är halvmaran du siktar på skulle jag, om jag vore du, öka på långpassets längd enligt det som marathon.se skriver:
"Sträck först ut tills du klarar 90 minuter i sträck, om du än så tar gångpauser mitt i löpningen.
Den naturliga ökningen efter de
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 14:20Jag tänkte köra på marathon.se och deras upplägg när det är ca 20 veckor kvar.
Ska jag hålla mig till 6 km korta passen och bara försöka öka farten på dessa?
Jag tänkte köra på marathon.se och deras upplägg när det är ca 20 veckor kvar.
Ska jag hålla mig till 6 km korta passen och bara försöka öka farten på dessa?
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 14:43Jag skulle nog bara ändra sak åt gången (minskar skaderisken att bara ändra en grej åt gången om inte annat), antingen farten på passet, antalet pass eller passens längd. Men vad du ändrar beror nog på vad du tycker är kul. Om det blir roligare att spring
Jag skulle nog bara ändra sak åt gången (minskar skaderisken att bara ändra en grej åt gången om inte annat), antingen farten på passet, antalet pass eller passens längd. Men vad du ändrar beror nog på vad du tycker är kul. Om det blir roligare att spring
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 19:03Ett vanligt sätt att lägga upp träningen är att öka distanserna på de olika passen under veckan med mellan 5 och 10% per vecka. Men med en återhämtningsvecka var tredje eller var fjärde vecka då man låter bli att öka eller rent av går ner i distans. För a
Ett vanligt sätt att lägga upp träningen är att öka distanserna på de olika passen under veckan med mellan 5 och 10% per vecka. Men med en återhämtningsvecka var tredje eller var fjärde vecka då man låter bli att öka eller rent av går ner i distans. För a
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 10:06Jag tycker att 3ggr/vecka är fullt tillräckligt för dig när målet är att "ta sig runt" en halvmara.
Det finns ju lika många träningsmetoder som antalet löpare, så det finns ju inga generella metoder, men vissa rekomendationer. Jag har en del synpunkter p
Jag tycker att 3ggr/vecka är fullt tillräckligt för dig när målet är att "ta sig runt" en halvmara.
Det finns ju lika många träningsmetoder som antalet löpare, så det finns ju inga generella metoder, men vissa rekomendationer. Jag har en del synpunkter p
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 14:14Jonas: Ska nog ta till mig ditt tips! Speciellt den långa rundan - måste bara hamna i ett bra tempo..jag har en tendens att dra iväg...
När våren/sommaren kommer tänkte jag öka träningen för löpning till 4 ggr i veckan då jag gärna vill komma under 60 min
Jonas: Ska nog ta till mig ditt tips! Speciellt den långa rundan - måste bara hamna i ett bra tempo..jag har en tendens att dra iväg...
När våren/sommaren kommer tänkte jag öka träningen för löpning till 4 ggr i veckan då jag gärna vill komma under 60 min
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 09:15Jo, det är lätt och dra iväg i början på ett pass, men ett pass blir ju aldrig så skönt som när man får börja i ett lagom skönt tempo och sedan har krafter att istället öka på slutet.
Jag måste oxå ha mål med min träning. Det räcker inte med målet "att må
Jo, det är lätt och dra iväg i början på ett pass, men ett pass blir ju aldrig så skönt som när man får börja i ett lagom skönt tempo och sedan har krafter att istället öka på slutet.
Jag måste oxå ha mål med min träning. Det räcker inte med målet "att må
Quote from Funbeat user on 9 September 2008, 12:03Utan mål skulle jag aldrig komma igång att träna.....(H)
Bara må bra håller liksom inte i längden...tror jag, iallafall inte för mig..:-)
Utan mål skulle jag aldrig komma igång att träna.....(H)
Bara må bra håller liksom inte i längden...tror jag, iallafall inte för mig..:-)