Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Enligt min GPS har "LOK-milen" en bit kvar för att kalla sig "milen". Kan det bero på dålig mottagning ute i skogen eller? Någon annan som har mätt upp den?

9,8 km är den siffra jag sett. Sedan saknar den ju markering på var den slutar, brukar bara anta att man mätt bort till starten.

Jag har sprungit 2 gånger och fått det till 9,73 respektive 9,62 km, rätt stor skillnad alltså (Veckans I-landsproblem? 😉 Hursomhelst. det var därför jag undrade om mottagningen kan spela in. Skyltningen är lite förvirrande; det finns flera generationer

Efter en massa lok-milar så uppskattar jag den vara i snitt 9,7 km. Får allt från 9,5 till 9,8 och medelvärdet hamnar ganska nära 9,7. Mätt med Garmin 310XT.

De nyaste skyltarna tror jag är från "Lidingöloppsträningsloppen", som startat vid LOK-gården.

är det någon av sträckningarna i Vidingsjö som stämmer?? jag minns att "5km" spåret bara är 4,5 enligt min 310XT om man ska gå efter stora skylten vid parkeringen.

Enligt min GPS klocka idag var den 9,49

Sprang på 44,17 vilken startgrupp kan det tänkas ge på lidingöloppet?

"44,17 vilken startgrupp kan det tänkas ge?"

Det borde ge en plats rätt långt fram, utan att ha koll på principerna för hur seedningen går till så skulle jag gissa på grupp 2. Men LOK-milen är ju långsammare än Lidingöbanan, frågan är vilken hänsyn man t

Ja jag tänker mig att LL borde lägga upp en databas över sina seedningslopp, och jämföra miltider mot resultat på 30 km.
Milspåren ute i skogarna kan väl vara rätt olika i karaktären.

12