Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHur lång återhämtning?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har planerat att köra Ö till Ö nästa år och är samtidigt sugen på en Iron man 🙂

Frågan är om jag kör Kalmar iron man... hinner jag som motionär återhämta mig samt formtoppa igen mellan kalmar och ö till ö?

Är du verkligen redo för en Ironman? Kolla upp vad maxtiden för loppet är och jämför med dina nuvarande resultat. Jag hade provat på en halv ironman först. Sedan året efter en hel... Bara att cykla 18 mil är tufft. För att inte nämna att springa ett marat

Jag vet inte om jag är redo för en iron man... maxtiden skall nog gå men jag vill inte ligga på gränsen... Ö till Ö "vet" jag att jag kommer att klara men frågan är om en iron man är värre?

VAd är det för inställning?? Att han inte skulle klara det!? Det var bland det dummaste inlägg jag har läst! Med rätt inställning och träning så klarar man en IM.

Jag håller med dig Simon men försökte vara lite mjukare i tonen 😉 ... men nu skall vi inte fastna i den diskussionen... frågan är om man hinner återhämta sig mellan Kalmar och Ö till Ö.

Klart du fixar det!
Jag körde min första ironman i år, och känner mig absolut i form för en tävling av modell längre. Om du aspirerar på en vinnartid i nån av tävlingarna kanske man bör tänka till med formtoppning och så vidare, men även det är bevisligen

Gjorde min första järnman i år (12:29). Tror inte det hade varit nåt problem att köra en ny långdistanstävling en månad senare.

Det var inte meningen att vara nedlåtande. 🙁 Men jag tjuvkikade i träningskalendern och det är en bit ifrån för en IM. Men det är ju ett år kvar. Men tendensen de senaste 90 dagarna (kollade inte längre) är att du tränar väldigt hårt ibland. För att sed

I år var Vansbro inte lättare än Kalmar ... lite kortare men jobbigare. Nu har jag bara gjort en järnman, men den handlar inte så mycket om fart (på min nivå) utan mer om att lyckas få magen att hålla sig på tt humör trots att man trycker i sig allt man k

Jag tror att det blir svårt att komma i nån bra form i Ö till Ö. Tittar man på resultat från "motionärer" som kört både Kalmar och ex Lidingöloppet, ser man att de flesta underpresterar i Lidingö, nu ska du klara det på 2 veckor mindre. För elit med mycke

12