Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag genomförde IM i Kalmar 31 Juli och nu satstar jag vidare mot Sthlm halvmara om 2 veckor.

I tron att mitt personbästa skulle ryka all världens väg men så blir det inte som det känns idag. Jag är träningssugen men när jag börjar springa är jag totalt

Jag upplever att snabbheten i kroppen försvinner totalt efter en sån tävling. Tar cirkus en månad att komma tillbaka på banan igen. Det krävs lite intervaller också, för att jag ska komma över segheten.

Jag har väl aldrig varit någon löpare och jag håller fullständigt med dig att snabbheten har försvunnit. Känns precis som jag inte har sprungit på åratal. Nya tag på fredag.

Det är nog väldigt olika. Första gången jag körde Kalmar försökte jag köra LL i september - men det gick inte alls. Din beskrivning av en gammal 740 känns igen...

Torbjörn: Så du rekommenderar att man snabbt gör en IM till så man blir snabb igen? 😉

Jag har inte vågat försöka gå under 5min/km-fart på löpandet sen Kalmar...

Jag har känt mig blixtsnabb efter Kalmar, kört både 2tusingar & snabbdistans i sällan skådad fart:-)
Kanske kommer ett bakslag på Tjörn på lördag.

Hej
Känner precis igen mig, körde midnattsloppet på makliga 47 iår istället för 40... Seg trött ingen trännings ork. Har läst i en bok att det kan ta ca 2-4 veckor innan man är fit for figth igen... Men kul hade vi i Kalmar längtar till nästa år

De kallar det visst AIDS - After IronMan Disease Syndrome....

Är nog väldigt individuellt. Och en funktion av hur mycket man tömde sig under loppet. Jag körde Kalmar i år och känner mig i riktigt bra slag redan - har hunnit med ett par veckors god träning med en del fart i och hoppas på stordåd över HIM-distansen på

Kände mig också oförskämt fräsch efter Kalmar, så jag tog nog inte ut mig ordentligt. Men svårt att veta första gången man gör det tycker jag.

Men, men, en helt annan fråga (trådkapning här). Varför måste man lägga Sala, Tjörn och Sthlm triathlon på samm

12