Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej på er!

Har precis avklarat mitt första lidingölopp på 02.49 🙂 Har tidigare i år även avverkat maran och halvmaran. Min fråga till er experter är: hur länge bör ma vänta med löpning/spinning/styrketräning efter ett 3 milslopp som LL? Det känns fortfa

Jag är ingen expert, snarare rookie som sprang mitt livs andra millopp på Lidingö igår, men. Det som har funkat för mig är promenad dagen efter och simning och promenad dag nummer 2 (då den värsta träningsvärken slår till) och efter det kan man jogga igån

Jag tror ganska många skakade ut benen redan igår. 🙂

Finns nog inget generellt svar och många upplever att terräng inte sliter på samma vis som asfaltslopp och då kan man vara igång snabbt.
Kanske ska man vänta nån vecka med hårda pass om man känner si

Idag var jag på gym och började med ett lätt motioncykelpass på 27 minuter och sedan lite träning för axlar och skuldror som blivit stela av att jag spände mig i trängseln på LL. Innan var jag orimligt seg. Trött och stel. Kändes betydligt bättre efter de

Själv gissar jag på att det är skillnad på träningsvärk och överansträning av leder, tror jag.

Vissa av oss måste ju springa en sommarutmaning med en flaska bubbel i handen innan den sista september. (H)

Jag tror att det är högst individuellt när man kan börja träna igen efter ett långlopp. Men jag tror som andra att en promenad dagen efter påskyndar återhämtningsprocessen, efter det så gäller det att lyssna på kroppen. Benen säger nog ifrån om dom inte v

Cykel tycker jag är jäkligt bra återhämtning efter löparlopp! Det kan man köra dagen efter utan problem. Bara att trampa så mycket att det känns lam...

Jag tror på att komma igång så fort som möjligt efter loppet, återhämtning i form av promenad eller cykling. Själv var jag ute ett lungt pass på rullskidor, riktigt skönt.
Upplever att det är svårare att komma igång med träningen pga av motivationsproblem

Var ut på en lugn runda ikväll, inga problem, inga känningar:-)

12