Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har börjat få ont i benhinnan och foten på ena benet. Hur länge brukar era Pegasus hålla?

Det står 11/10/09 01/22/10 på tungan, vilket är datum för produktion?

Hur länge har du sprungit i dem och hur långt?
Är du tung i steget så påverkar det dämpningen också.

Du har inte bytt underlag från asfalt till skogsstigar, det påverkar?

Jag har ett par från 2009 och ett annat från 2010. De har nog gått 100 resp 25 mil och verkar ha mycket kvar att ge. Dämpningen är fortfarande helt OK i 2009:orna.

Däremot har jag sett Rune Larsson springa sönder ett par under Skövde 6-timmars. Men då ha

Tack!

Har sprungit 1 år i dem men de reades när jag köpte dem så de är från 09 tror jag.

Personligen så tycker inte jag att skor åldras så mycket i butiken men något gör det säkert. Brukar handla när det reas och mellan 100-150 mil brukar inte vara några problem.

Hmm, hade samma problem som dig med benhinnorna när de började bli slitna. Jag köpte nya och slipper numera de besvären.

Mitt råd är att du lyssnar på vad kroppen/benen säger. Börjar du känna att du får ont så är det en väldigt god investering att köpa

Jag skulle säga att det där med att gummit (eller rättare sagt plasten) åldras av att bara förvaras är en myt som skotillverkarna gärna vill hålla vid liv för att folk ska byta skor varje år.

Förrut var mina favoritskor New Balance 106x så jag köpte tre

"Jag skulle säga att det där med att gummit (eller rättare sagt plasten) åldras av att bara förvaras är en myt som skotillverkarna gärna vill hålla vid liv för att folk ska byta skor varje år. "

Fler än just skotillverkarna som gjort tester, kanske inte

Jag har två kriterier för att köpa skor:

1. De är slut, trasiga och utnötta.
2. Jag får ont någonstans i kroppen pga skorna, oftast då de faller in under kategori 1.

Antal mil? Vet inte..loggar inte löppassen så noga,

Med risk för att få skit så måste jag än en gång puffa för minimalistisk löpning här. Jag ställde om i slutet av 2009 och köpte ett par Feelmax Osma.

BILD:http://ecx.images-amazon.com/images/I/31N1Qq4oLYL.jpg

Nu, 105 mil senare har jag börjat slita hål