Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur länge håller skorna?
You need to log in to create posts and topics.

12

Det beror förstås på många faktorer, men jag tycker nästan jag börjar få känningar i benhinnorna trots att mina skor bara är ett år gamla. I år har jag sprungit ca 35 mil och förra året blev det uppskattningsvis 10 mil. Skorna är ett par Asics och kostade

Jag har ett par skor som gått ca 160 mil som fortfarande har bra dämp, men börjar gå sönder i hälkappan. De är köpta 2008.
Men det är rejäla doningar, mina lättviktare kommer inte klara samma distans.

För mig beror det på också hur bra skon passar mitt l

45 mil är vad vissa springer på några veckor. Ingen längre sträcka för ett par skor. Det kan vara dåliga skor däremot. 1600:- låter alldeles för mycket. Jag brukar säga att dyra skor oftast är sämre både för plånboken och fötterna. Man jag tror snarare at

Man brukar ju säga att mellansulan får sämre dämpning efter 2 år, även om man inte använder skorna. Det stämmer nog. Men å andra sidan finns det inga undersökningar som visar att bättre dämpning hjälper mot skador.
Jag tror att bättre löpteknik är bästa s

En risk med att köpa löparskor på rea är att de kan (men behöver naturligtvis inte) vara "gamla" redan. Dvs, de har redan stått på hyllan eller lagret ett år.

Jag köpte skor för tre år sedan som jag började använda den här säsongen. Köpte sedan nya och upptäckte, till min förvåning, en stor skillnad. Fick mindre ont i knäna, vilket var den största skillnaden. Fick då också höra att man bör byta skor efter två å

Förlåt för lite trådkapning, men vad kan det vara för fel på ett par skor som låter som en hundpipleksak under ENA foten när jag springer (eller om jag går med lite mer bestämda/tyngre steg)??

De skorna har inte gått många mil de heller... överväger att

Jessie jag tror att du har fått ett hål i sulan som går in till dämpningen. När du går så trycks dämpningen i hopa och luften pressas ur. När det är ett litet hål så är det mycket luft som ska ut på kort tid, vilket leder till att det visslar till.

Det låter ju vettigt. Jag trodde att jag fått en sten i sulan som satt fast och gnisslade, men ingen sten där inte. Fast hur tusan lätt ska det vara att få hål på en löparskosula då, egentligen? *muttrar lite*

Som komplement till vad Jens på: Felet täcks av garantin.

12