Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Klarat ungefär 60 m som bäst, skulle dock inte fixa det idag. Är lite avundsjuk på min bror som fixat 75 m mer än en gång.

Vi körde faktiskt en sån övning på ett pass förra veckan i 25a, simmade en hel längd, voltvände och tog några armtag, så kanske 35 m. Hade klarat en bit till om jag plågat mig men troligen inte en hel 50a.

Har bara testat några gånger och kom längst med dolme, kaklet var i vägen så det blev 25 m.
Utan dolme så har man väl kommit 12-15m.

Tog 1½ längd (25m) förut, noobie-bröstsim under vattnet. Tror jag kan klara två.

Vanligt frisim, är det lättare kanske, med medelmåttig teknik?

felpost

Det är definitivt inget att skämmas över. 13-åriga tjejer kan vara riktigt bra. De simmar nog mer avslappnat och med mycket bättre teknik än du som är relativt ny.

Jo, men ibland undrar man om dom har gälar och inte lungor. Själv behöver jag luft för att prestera. 😉

Inspirerad av den här tråden testade jag min kapacitet ikväll efter träningen. På tredje försöket klarade jag 50 meter, det kändes bra att fortfarande kunna göra det.

(Det jag pratar om är att simma helt under vattnet - inte att simma t.ex. frisim utan att andas.)

felpost