Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Körde Tjörn Triathlon igår, halv-ironman var tanken, men blåsten tog bort 1.5km simning, så det blev 400m+87km+21.2km. Det gick bra, löpningen tog 1h32, en minut från fristående PB på sträckan. Formen är mao. d.

Alla gamla skador har hållt sig undan, så

Massage, aktiv vila, bra och nyttig mat, positiva tankar och undvika att träffa folk för mycket eftersom du har ett nedsatt immunförsvar just nu efter halvjärnmannen. Ja, det vanliga köret som vanligt annars.
Det är ju två veckor dit till halvmaran och d

Mycket vila som Tommy skriver, däremellan kör du fartpass. Mitt mycket konkreta tips:

*En återhämtningsjogg i början på denna vecka.
*Torsdag eller fredag ett fartlekspass.
*Långa trösklar i helgen, kanske 3x3000 meter
*ett kortare tröskelpass på tisda

Robert: Tack för tipsen. Är dock osäker på om det är vettigt med så mkt kvalitétspass? Jag har i princip bara kört distans, snabbdistans och recovery senaste halvåret.

Längre steg oftare än mitt tips!

Ok. Byt ut helgens pass mot snabbdistans, och ändra fartlekspasset till kanske tio minuter i tänkt tävlingsfart istället då kanske. Poängen är att du behöver ingen egentlig distansträning nu, det du behöver är dels få igång benen efter helgens äventyrligh

Mjo, jag var mest ute efter hur mkt man bör påverka sin uppladdning mtp. det hårda sista passet. Men i princip kanske man får se det som en riktigt hård avslutande träningsvecka, och att två veckor med lite lätt pass och lite fart är helt ok.

Vi är alla olika så jag kan bara säga vad jag hade/har gjort. Gå och/eller jogga lugna pass bara för att hålla benen igång. Jag tror inte man kan lägga till nåt till halvmaran nu. Det du har tränat innan det är gjort och nu ska du bara hålla maskineriet i

Per, inte längre steg, men oftare är mitt tips.

I övrigt kan sägas att jag körde ½-an på Tjörn, dock i tävlingsklass vilket innebar endast kapat 700 på simningen. Alltså 1200m+9mil+21,2km. Förresten - 21,2 vad får du det ifrån? Det har diskuterats livlig

Stefan: Den diskussionen har jag missat. Jag gick bara på vad tävlingsinfon sa, 4x5.3km.

12