Quote from Guest on 26 November 2007, 10:36Jag tog mig friheten att lägga ANders fråga i en ny tråd.
Frågan var
Hur många här cyklar ibland på bilvägen fast det finns en cykelväg jämte?Jag cyklar alltid på bilvägen. Med motivering att bilister tar sällan hänsyn till cykelbanor.
Jag vill bli sedd
Jag tog mig friheten att lägga ANders fråga i en ny tråd.
Frågan var
Hur många här cyklar ibland på bilvägen fast det finns en cykelväg jämte?
Jag cyklar alltid på bilvägen. Med motivering att bilister tar sällan hänsyn till cykelbanor.
Jag vill bli sedd
Quote from Funbeat user on 26 November 2007, 10:46Gary, jag insåg också att tråden redan var totalkapad att jag raderade mitt inlägg.
Bra att du började en ny, för jag har funderat över detta ibland. Jag försökte till en början hålla mig på cykelvägen om den var bra, men det dyker alltid upp bilar som k
Gary, jag insåg också att tråden redan var totalkapad att jag raderade mitt inlägg.
Bra att du började en ny, för jag har funderat över detta ibland. Jag försökte till en början hålla mig på cykelvägen om den var bra, men det dyker alltid upp bilar som k
Quote from mårten jansson on 26 November 2007, 10:59Med racer cyklar jag cykelvägar om de är breda och sällan har fotgängare på sig. I stan cyklar jag lite blandat. Jag cyklar alltid på vägen om det är en dubbelriktad cykelbana, om cykelbanan är för smal för att det ska gå att köra om eller om jag vet att
Med racer cyklar jag cykelvägar om de är breda och sällan har fotgängare på sig. I stan cyklar jag lite blandat. Jag cyklar alltid på vägen om det är en dubbelriktad cykelbana, om cykelbanan är för smal för att det ska gå att köra om eller om jag vet att
Quote from Camilla Höög on 26 November 2007, 11:06Om det är en cykelbana som faktiskt går att använda så kör jag på den, men oftast är de så usla att det inte går att hålla full fart. Dåligt sopade, oasfalterade sträckor etc.
Med MTB så kör jag alltid på cykelbanorna för den behöver inte bra underlag.
Om det är en cykelbana som faktiskt går att använda så kör jag på den, men oftast är de så usla att det inte går att hålla full fart. Dåligt sopade, oasfalterade sträckor etc.
Med MTB så kör jag alltid på cykelbanorna för den behöver inte bra underlag.
Quote from Funbeat user on 26 November 2007, 11:17Mitt inlägg känns nästan överflödigt eftersom ni andra så bra täcker in vår situation som cyklister. Jag bor i Stockholm och där stämmer era resonemang perfekt.
Skulle dock vilja lägga till att det främsta skälet till att inte använda de flesta cykelbano
Mitt inlägg känns nästan överflödigt eftersom ni andra så bra täcker in vår situation som cyklister. Jag bor i Stockholm och där stämmer era resonemang perfekt.
Skulle dock vilja lägga till att det främsta skälet till att inte använda de flesta cykelbano
Quote from Ingemar Lindgren on 26 November 2007, 11:27Det finns grader av helvetet... nu nar jag cykelpendlar i Bryssel tanker jag nostalgiskt pa de breda, valunderhallna cykelbanorna och trevliga bilisterna i Sthlm city... troligen nagot forskonat av tidens tand 🙂
Har anvander jag garna de extremt underm
Det finns grader av helvetet... nu nar jag cykelpendlar i Bryssel tanker jag nostalgiskt pa de breda, valunderhallna cykelbanorna och trevliga bilisterna i Sthlm city... troligen nagot forskonat av tidens tand 🙂
Har anvander jag garna de extremt underm
Quote from Jonas Täng on 26 November 2007, 11:41Jag har funderat på det där när jag vart i Bryssel - även om jag bara rört mig i ganska små områden. Det går liksom inte att ta sig fram på cykel! (Eller med bil eftersom vägarna är igenkorkade vid rusningstid.) Men det är inte så lätt att springa där hel
Jag har funderat på det där när jag vart i Bryssel - även om jag bara rört mig i ganska små områden. Det går liksom inte att ta sig fram på cykel! (Eller med bil eftersom vägarna är igenkorkade vid rusningstid.) Men det är inte så lätt att springa där hel
Quote from Ingemar Lindgren on 26 November 2007, 12:05Forutom att folk kor som galningar sa bestar Bryssel av ett 20-tal kommuner som
1) pratar olika sprak (flamlandska eller franska)
2) inte kommunicerar med varandra och inte vill ha med varandra att goraDetta leder till att vagar inte alltid matchar ov
Forutom att folk kor som galningar sa bestar Bryssel av ett 20-tal kommuner som
1) pratar olika sprak (flamlandska eller franska)
2) inte kommunicerar med varandra och inte vill ha med varandra att gora
Detta leder till att vagar inte alltid matchar ov
Quote from Mats Andersson on 26 November 2007, 12:27Jag cyklar i 95% av fallen på vägen även om det finns cykelväg jämte.
Jag cyklar i 95% av fallen på vägen även om det finns cykelväg jämte.
Quote from Jonas Täng on 26 November 2007, 12:46Aha! Tack Marcus för den braiga förklaringen!
Aha! Tack Marcus för den braiga förklaringen!