Quote from Guest on 18 July 2010, 21:27Jag vet inte om jag druckit för mycket vin ikväll men jag fick för mig att jag ville ha ett nytt nyckeltal för att kunna jämför formen mellan olika pass ... eller nåt, jag vet inte riktigt vad jag får ut.
Jag började beräkna hur många meter jag kommer på
Jag vet inte om jag druckit för mycket vin ikväll men jag fick för mig att jag ville ha ett nytt nyckeltal för att kunna jämför formen mellan olika pass ... eller nåt, jag vet inte riktigt vad jag får ut.
Jag började beräkna hur många meter jag kommer på
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 21:37Verkar ligga runt 1,7 oberoende av fart. Intressant 😉
Verkar ligga runt 1,7 oberoende av fart. Intressant 😉
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 21:38Intressant! Får nog exportera lite data och leka lite med excel! 😉 Återkommer när jag har hittat lite tid bara 😛
Intressant! Får nog exportera lite data och leka lite med excel! 😉 Återkommer när jag har hittat lite tid bara 😛
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 21:51Ok, jag kunde inte låta bli...
Jag snittar 1,2 ungefär. Och siffran är inte (optiskt) beroende av varken sträcka, medelpuls eller datum. Har inte gjort någon ingående statistisk analys dock...
Ok, jag kunde inte låta bli...
Jag snittar 1,2 ungefär. Och siffran är inte (optiskt) beroende av varken sträcka, medelpuls eller datum. Har inte gjort någon ingående statistisk analys dock...
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 22:58För ung. 6 månader sen plottade jag alla då sprunga träningar i precis ett sånt diagram. Jag fick att jag hade ökat min mbt. Rätt spännande.
Jag märker också att jag är mycket "effektivare" med runt 140 i snittpuls än 170. I 170 sjunger min mbt till nära
För ung. 6 månader sen plottade jag alla då sprunga träningar i precis ett sånt diagram. Jag fick att jag hade ökat min mbt. Rätt spännande.
Jag märker också att jag är mycket "effektivare" med runt 140 i snittpuls än 170. I 170 sjunger min mbt till nära
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 06:25På senaste milen blev det 1,37 mpb, men det var en runda där jag tog det ganska lugnt och fint, frågan är vad som händer om man pressar sig? Stiger pulsen mer än farten, vilket ger ett lägre mpb, framöver får man väl testa!
På senaste milen blev det 1,37 mpb, men det var en runda där jag tog det ganska lugnt och fint, frågan är vad som händer om man pressar sig? Stiger pulsen mer än farten, vilket ger ett lägre mpb, framöver får man väl testa!
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 09:49Här är en tidigare tråd om samma ämne (fast uttryckt som slag per kilometer):
http://www.jogg.se/?sida=forum&subid=4910Två intressanta saker som kom fram den gången:
- Vid tröskelfart och över, blir måttet skevt.
- Drar man bort sin vilopuls, får man
Här är en tidigare tråd om samma ämne (fast uttryckt som slag per kilometer):
http://www.jogg.se/?sida=forum&subid=4910
Två intressanta saker som kom fram den gången:
- Vid tröskelfart och över, blir måttet skevt.
- Drar man bort sin vilopuls, får man
Quote from Johan T on 19 July 2010, 10:14Jag verkar ligga kring 1,54 - 1,64 mpb.
Lite kortare om passen är långa, varma eller terräng, jämfört med korta svala pass på slätt underlag. Men ganska oberoende av farten, verkar det som.
Jag verkar ligga kring 1,54 - 1,64 mpb.
Lite kortare om passen är långa, varma eller terräng, jämfört med korta svala pass på slätt underlag. Men ganska oberoende av farten, verkar det som.
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 20:59Intressant mätning faktiskt. 0,74 fick jag själv men det är kanske inte så konstigt, mitt tempo är lågt så tjockis jag är.
Intressant mätning faktiskt. 0,74 fick jag själv men det är kanske inte så konstigt, mitt tempo är lågt så tjockis jag är.
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 21:02Jag kommer 1,42m
Jag kommer 1,42m