Quote from Guest on 24 September 2009, 19:07Har kört 350 mil i sommar på Schwalbe Blizzard, nu helt slut, ok däcktryck.
är det normalt.
Har kört 350 mil i sommar på Schwalbe Blizzard, nu helt slut, ok däcktryck.
är det normalt.
Quote from Fredrik Olsson on 24 September 2009, 19:17Jag körde drygt 1000 mil på mina Michelin Pro2Race. Om det är normalt vet jag inte, men jag är nöjd och köpte att par likadana igen.
Jag körde drygt 1000 mil på mina Michelin Pro2Race. Om det är normalt vet jag inte, men jag är nöjd och köpte att par likadana igen.
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 21:15hade ett par Nokian Roadie där bakdäcket var slut efter drygt 100 mil
hade ett par Nokian Roadie där bakdäcket var slut efter drygt 100 mil
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 09:25Jag körde 9000 kilometer med mitt bakhjul. Skulle nog ha klarat minst 10000, men jag bytte i samband med en punktering. Hade totalt 3 punkteringar med de däcken (1 stor glasbit och 2 små hål av okända orsaker). Jag minns inte märket på däcken, men jag var
Jag körde 9000 kilometer med mitt bakhjul. Skulle nog ha klarat minst 10000, men jag bytte i samband med en punktering. Hade totalt 3 punkteringar med de däcken (1 stor glasbit och 2 små hål av okända orsaker). Jag minns inte märket på däcken, men jag var
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 09:44Mina nuvarande däck har gått +1000 mil (räknat mycket lågt). När jag lagade punka häromdagen insåg jag att det är dags att byta. De får hänga med tills jag byter till dubbdäcken, så det blir väl ytterligare 150 - 250 mil (lite beroende på när frosten komm
Mina nuvarande däck har gått +1000 mil (räknat mycket lågt). När jag lagade punka häromdagen insåg jag att det är dags att byta. De får hänga med tills jag byter till dubbdäcken, så det blir väl ytterligare 150 - 250 mil (lite beroende på när frosten komm
Quote from Bertil Nolheim on 25 September 2009, 09:58Jag brukar byta däck på racern en gång om året. Vilket blir ca. 600 mil.
Hade ett par Michelin Pro race 3 men bakdäcket tog slut efter ca. 200. Genombromsad slitbana. Tror jag gjort en eller två "nödbromsningar".
På touringcykeln håller däcken mycket läng
Jag brukar byta däck på racern en gång om året. Vilket blir ca. 600 mil.
Hade ett par Michelin Pro race 3 men bakdäcket tog slut efter ca. 200. Genombromsad slitbana. Tror jag gjort en eller två "nödbromsningar".
På touringcykeln håller däcken mycket läng
Quote from ellen olsson on 25 September 2009, 12:12Michelin Krylion Carbon håller länge.
Michelin har differentierat däcken mer på sistone så nya Pro3Race håller inte alls lika länge som Pro2Race.
Michelin Krylion Carbon håller länge.
Michelin har differentierat däcken mer på sistone så nya Pro3Race håller inte alls lika länge som Pro2Race.
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 12:59Finns Pro2Race kvar till försäljning? Har inte Pro3Race ersatt? Nån som vet var man hittar dem, tycker att de är optimala pendlingsdäck på sommaren, slitstarka och rullar lätt.
Finns Pro2Race kvar till försäljning? Har inte Pro3Race ersatt? Nån som vet var man hittar dem, tycker att de är optimala pendlingsdäck på sommaren, slitstarka och rullar lätt.
Quote from ellen olsson on 25 September 2009, 14:19ogle is your friend.
De finns garanterat på Ebay.
ogle is your friend.
De finns garanterat på Ebay.
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 14:29Kolla Bikebuster. Pro2Race 25 mm kvar på rea.
http://www.bikebuster.se/detaljer/200431.html
Kolla Bikebuster. Pro2Race 25 mm kvar på rea.
http://www.bikebuster.se/detaljer/200431.html