Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur många mil klara däcken?
You need to log in to create posts and topics.

Har kört 350 mil i sommar på Schwalbe Blizzard, nu helt slut, ok däcktryck.
är det normalt.

Jag körde drygt 1000 mil på mina Michelin Pro2Race. Om det är normalt vet jag inte, men jag är nöjd och köpte att par likadana igen.

hade ett par Nokian Roadie där bakdäcket var slut efter drygt 100 mil

Jag körde 9000 kilometer med mitt bakhjul. Skulle nog ha klarat minst 10000, men jag bytte i samband med en punktering. Hade totalt 3 punkteringar med de däcken (1 stor glasbit och 2 små hål av okända orsaker). Jag minns inte märket på däcken, men jag var

Mina nuvarande däck har gått +1000 mil (räknat mycket lågt). När jag lagade punka häromdagen insåg jag att det är dags att byta. De får hänga med tills jag byter till dubbdäcken, så det blir väl ytterligare 150 - 250 mil (lite beroende på när frosten komm

Jag brukar byta däck på racern en gång om året. Vilket blir ca. 600 mil.
Hade ett par Michelin Pro race 3 men bakdäcket tog slut efter ca. 200. Genombromsad slitbana. Tror jag gjort en eller två "nödbromsningar".
På touringcykeln håller däcken mycket läng

Michelin Krylion Carbon håller länge.

Michelin har differentierat däcken mer på sistone så nya Pro3Race håller inte alls lika länge som Pro2Race.

Finns Pro2Race kvar till försäljning? Har inte Pro3Race ersatt? Nån som vet var man hittar dem, tycker att de är optimala pendlingsdäck på sommaren, slitstarka och rullar lätt.

ogle is your friend.

De finns garanterat på Ebay.

Kolla Bikebuster. Pro2Race 25 mm kvar på rea.
http://www.bikebuster.se/detaljer/200431.html