Quote from Guest on 20 June 2011, 16:40Nu någon dag efter min första vättern är jag redan lite sugen på nästa år, tur det för har halvt lovat att köra med min kompis som blev skadad detta år. Men inför det lite funderingar
De flesta jag såg under loppet hade pedaler och cykelskor som klickade
Nu någon dag efter min första vättern är jag redan lite sugen på nästa år, tur det för har halvt lovat att köra med min kompis som blev skadad detta år. Men inför det lite funderingar
De flesta jag såg under loppet hade pedaler och cykelskor som klickade
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 16:50Cykelskor med tillhörande pedaler gör stor skillnad. Jag skulle uppskatta den till 30% när man har lärt sig tekniken. Man kan driva pedalen hela varvet runt och kan på det sättet använda olika muskelgrupper vilket ger både högre fart och bättre uthålligh
Cykelskor med tillhörande pedaler gör stor skillnad. Jag skulle uppskatta den till 30% när man har lärt sig tekniken. Man kan driva pedalen hela varvet runt och kan på det sättet använda olika muskelgrupper vilket ger både högre fart och bättre uthålligh
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 16:51En kortare styrstam kan göra susen, samt rygg /bål-övningar som gör att du inte hänger tungt över styret. Variera regelbundet sittposition under cykelturen.
En kortare styrstam kan göra susen, samt rygg /bål-övningar som gör att du inte hänger tungt över styret. Variera regelbundet sittposition under cykelturen.
Quote from Rasmus Olsson on 20 June 2011, 17:53Läs Bruses sadelskola och fråga sen varför han själv fick ont i ryggen 🙂
Läs Bruses sadelskola och fråga sen varför han själv fick ont i ryggen 🙂
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 21:25Eller byt cykel helt och hållet till en med ett bra nackstöd. Då försvinner alla nackproblem oavsett hur långt du cyklar 😉
Eller byt cykel helt och hållet till en med ett bra nackstöd. Då försvinner alla nackproblem oavsett hur långt du cyklar 😉
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 22:27Varför fick du ont i ryggen Bruse?
Varför fick du ont i ryggen Bruse?
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 22:57Elina: Har du en gång börjat cykla med cykelskor så vill du aldrig gå tillbaka till att cykla utan. Det gör all skillnad i världen! Det är så värt pengarna. Sen kan man alltid diskutera vilka pedaler och vilka skor man ska ha, det är väldigt mycket en frå
Elina: Har du en gång börjat cykla med cykelskor så vill du aldrig gå tillbaka till att cykla utan. Det gör all skillnad i världen! Det är så värt pengarna. Sen kan man alltid diskutera vilka pedaler och vilka skor man ska ha, det är väldigt mycket en frå
Quote from Rasmus Olsson on 21 June 2011, 07:13Madde, jag vet inte säkert. Dålig bålstabilitet, sadeln sjunkit en bit, fel på ryggen.... jag vet inte. Har funderat på det, men vet inte säkert. Mest troligen för lite Core. Men jag har cyklat flera 20-milare iår, och aldrig fått så här ont. Nånsin. Förr
Madde, jag vet inte säkert. Dålig bålstabilitet, sadeln sjunkit en bit, fel på ryggen.... jag vet inte. Har funderat på det, men vet inte säkert. Mest troligen för lite Core. Men jag har cyklat flera 20-milare iår, och aldrig fått så här ont. Nånsin. Förr
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 13:33Jag brukar skylla på åldern, snart kanske du också kan göra det (t+)
Jag brukar skylla på åldern, snart kanske du också kan göra det (t+)
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:43Tack för svaren.
Då kanske det blir cykelskor och pedaler då nästa hög med pengar från CSN ankommer.
Det är just det där med att ramla jag är lite orolig för men man får väll träna stillastående först.Bruse, har faktiskt läst din "sadelskola" och ställ
Tack för svaren.
Då kanske det blir cykelskor och pedaler då nästa hög med pengar från CSN ankommer.
Det är just det där med att ramla jag är lite orolig för men man får väll träna stillastående först.
Bruse, har faktiskt läst din "sadelskola" och ställ