Quote from Rasmus Olsson on 22 June 2011, 10:50Korta cykeln? med vinkelslip då?
Var inte orolig att ramla utan att få ur fötterna. Alla gör en spd-vurpa förr eller senare.
Korta cykeln? med vinkelslip då?
Var inte orolig att ramla utan att få ur fötterna. Alla gör en spd-vurpa förr eller senare.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:58En spd-vurpa görs väl vanligtvis när man stannar och därmed är i princip/helt stillastående, då man upptäcker att foten sitter fast... "just ja! Skorna!" 😀 Så man brukar inte göra illa sig alltför mycket 🙂
Ett tips när du skaffat pedalerna är att stä
En spd-vurpa görs väl vanligtvis när man stannar och därmed är i princip/helt stillastående, då man upptäcker att foten sitter fast... "just ja! Skorna!" 😀 Så man brukar inte göra illa sig alltför mycket 🙂
Ett tips när du skaffat pedalerna är att stä
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 13:46Var noga när du väljer skor bara, så att dom sitter perfekt! Personligen tycker jag hälgreppet är viktigast, med ett bra sådant så behöver man inte spänna skorna så hårt och det blir lite mindre påfrestande på långturerna.
För att kunna rundtrampa på ett
Var noga när du väljer skor bara, så att dom sitter perfekt! Personligen tycker jag hälgreppet är viktigast, med ett bra sådant så behöver man inte spänna skorna så hårt och det blir lite mindre påfrestande på långturerna.
För att kunna rundtrampa på ett
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 16:04"man får väll träna stillastående först"
Det är då man vurpar, inte annars. Som sagt, man får räkna med att råka ut för en spd-vurpa någon gång i början. Även senare eftersom man kan bli lite övermodig. Men det är ifrån stillastående och det som råkar vä
"man får väll träna stillastående först"
Det är då man vurpar, inte annars. Som sagt, man får räkna med att råka ut för en spd-vurpa någon gång i början. Även senare eftersom man kan bli lite övermodig. Men det är ifrån stillastående och det som råkar vä
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 16:17Men Bruse såklart ska jag såga bort en bit mitt på cykel och sedan limma ihop lite 😉
Conny, då ska jag alltså inte bara beställa några från nätet. Tror dock jag kommer att ha svårt att hitta nog små (stl 35) men det måste ju finnas något utval till barn
Men Bruse såklart ska jag såga bort en bit mitt på cykel och sedan limma ihop lite 😉
Conny, då ska jag alltså inte bara beställa några från nätet. Tror dock jag kommer att ha svårt att hitta nog små (stl 35) men det måste ju finnas något utval till barn
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 17:36Det blir sällan rätt storlek när man beställer från nätet, olika märken har olika storlekar så det blir bäst om du provar på "riktigt" så du kan avgöra vilket fabrikat som passar dina fötter bäst.
SPD vurpor är inget du behöver oroa dig för............du
Det blir sällan rätt storlek när man beställer från nätet, olika märken har olika storlekar så det blir bäst om du provar på "riktigt" så du kan avgöra vilket fabrikat som passar dina fötter bäst.
SPD vurpor är inget du behöver oroa dig för............du
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 07:53@ Elina
I Köpenhamn borde det väl finnas lite cykelaffärer med skor i diverse storlekar tror jag, det som kan vara svårare är möjligtvis att hitta vilken/vilka butiker som har det. Kolla annars CykelCity i Lund, de imponerade på mig när de hade storlek
@ Elina
I Köpenhamn borde det väl finnas lite cykelaffärer med skor i diverse storlekar tror jag, det som kan vara svårare är möjligtvis att hitta vilken/vilka butiker som har det. Kolla annars CykelCity i Lund, de imponerade på mig när de hade storlek
Quote from ellen olsson on 23 June 2011, 08:17Elina: I Köpenhamn så har Bikebuster en liten butik, men bästa tipset är kanske Webike i Vanløse, http://www.webike.dk/
Elina: I Köpenhamn så har Bikebuster en liten butik, men bästa tipset är kanske Webike i Vanløse, http://www.webike.dk/
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 12:21Det är inte Bikebuster som har butiken. Det är någon som fick tillåtelse av Per att använda namnet.
Det är inte Bikebuster som har butiken. Det är någon som fick tillåtelse av Per att använda namnet.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 13:12Sådär, nu har jag varit iväg och skaffat pedaler och skor, skall bli spännande att testa... men jag ser inte fram emot att slå mig... :/
Sådär, nu har jag varit iväg och skaffat pedaler och skor, skall bli spännande att testa... men jag ser inte fram emot att slå mig... :/