Quote from Guest on 8 July 2008, 18:00Hejsan alla kloka löpare där ute!
Jag är nybörjare i ordets rätta bemärkelse! Joggade några rundor för första gången förra hösten men sen blev det inget mer när regnet och vintern kom. Började så smått i våras parallellet med att jag tränar kickboxning t
Hejsan alla kloka löpare där ute!
Jag är nybörjare i ordets rätta bemärkelse! Joggade några rundor för första gången förra hösten men sen blev det inget mer när regnet och vintern kom. Började så smått i våras parallellet med att jag tränar kickboxning t
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 18:10Du bör få in pass för att försöka öka snabbheten. Variera olika former av fartlek, intervaller (både korta, 9*300m och långa, 6*1000m) och snabbdistans (kortare distanspass ca 30-40min med högre fart). Ungefär en gång i veckan (duger mycket väl) kan du k
Du bör få in pass för att försöka öka snabbheten. Variera olika former av fartlek, intervaller (både korta, 9*300m och långa, 6*1000m) och snabbdistans (kortare distanspass ca 30-40min med högre fart). Ungefär en gång i veckan (duger mycket väl) kan du k
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 20:13Lars; ungefär hur lång tid ska vilan vara mellan intervallerna/fartleken på 300 m resp 1000 m? Ståvila eller gå/jogga?
Lars; ungefär hur lång tid ska vilan vara mellan intervallerna/fartleken på 300 m resp 1000 m? Ståvila eller gå/jogga?
Quote from Funbeat user on 8 July 2008, 21:53jag har precis kört intervallträning för att få upp lite mer snabbhet och kom i söndags ner precis under timmen på milen.
Startade som du på ca 1,07.Jag har kört ett längre löppass i veckan samt ett med intrevaller 5x1 km i tempo 12 km/h och så 4 minute
jag har precis kört intervallträning för att få upp lite mer snabbhet och kom i söndags ner precis under timmen på milen.
Startade som du på ca 1,07.
Jag har kört ett längre löppass i veckan samt ett med intrevaller 5x1 km i tempo 12 km/h och så 4 minute