Quote from Guest on 10 February 2009, 21:08Hur ofta bör man gå igenom cykeln nu när det är grus, is, snö, regn, slask, lera? Det är väl självklart induviduellt, men om man som jag cyklar till och från jobbet varje dag (blir ca 2 mil om dagen) Jag har märkt nu när snön börjar försvinna och all sand
Hur ofta bör man gå igenom cykeln nu när det är grus, is, snö, regn, slask, lera? Det är väl självklart induviduellt, men om man som jag cyklar till och från jobbet varje dag (blir ca 2 mil om dagen) Jag har märkt nu när snön börjar försvinna och all sand
Quote from Camilla Höög on 10 February 2009, 21:18Cykeln och framför allt då dreven och kedjan ska vara rena, så tvätta när de är smutsiga. Smörjer kedjan gör jag nästan inför varje tur. Torka rent ofta.
Cykeln och framför allt då dreven och kedjan ska vara rena, så tvätta när de är smutsiga. Smörjer kedjan gör jag nästan inför varje tur. Torka rent ofta.
Quote from Rasmus Olsson on 10 February 2009, 21:28Min pendlarhoj har jag inte ens spolat av på nåra år. Smörjer kedjan när folk börjar vända sig om.
Resten av cyklarna spolas av minst varje dag de använts. Tvättas vid behov. Fast de cyklas det inte med bland vägsalt och dylikt. Samt smörjer kedjan före
Min pendlarhoj har jag inte ens spolat av på nåra år. Smörjer kedjan när folk börjar vända sig om.
Resten av cyklarna spolas av minst varje dag de använts. Tvättas vid behov. Fast de cyklas det inte med bland vägsalt och dylikt. Samt smörjer kedjan före
Quote from Funbeat user on 10 February 2009, 22:42Tvätta när den bli smutsig....
Drivlinan är ju rätt bra hålla ren. Den håller ju längre då.Roger
www.sldk.se
Stockolm Långdistansklubb...
*Triathlonförbundet
*Skidförbundet
Tvätta när den bli smutsig....
Drivlinan är ju rätt bra hålla ren. Den håller ju längre då.
Roger
http://www.sldk.se
Stockolm Långdistansklubb...
*Triathlonförbundet
*Skidförbundet
Quote from Funbeat user on 10 February 2009, 22:55Jag spolar rent med en sådan gynnare, perfekt och lättjobbat
BILD:http://www.dobbies.co.uk/acatalog/hozelock-4515-killaspray5l.jpg
Jag spolar rent med en sådan gynnare, perfekt och lättjobbat
BILD:http://www.dobbies.co.uk/acatalog/hozelock-4515-killaspray5l.jpg
Quote from Funbeat user on 10 February 2009, 23:59@Stefan m³
Spolar du bara med vatten, eller kör du någon avfettning eller liknande?
Vad kostar en sådan där "gynnare"?
/R
@Stefan m³
Spolar du bara med vatten, eller kör du någon avfettning eller liknande?
Vad kostar en sådan där "gynnare"?
/R
Quote from ellen olsson on 11 February 2009, 00:02Jag har en liknande manick som jag köpte för 89 spänn på Netto...
Jag har en liknande manick som jag köpte för 89 spänn på Netto...
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 08:56Jag spolar bara med vatten, vill inte av miljöskäl använda tensider då jag spolar av cykeln utanför huset.
Tror den kostade 499:-, finns massor av olika på typ rusta.
Jag spolar bara med vatten, vill inte av miljöskäl använda tensider då jag spolar av cykeln utanför huset.
Tror den kostade 499:-, finns massor av olika på typ rusta.
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 09:57tvätta cykeln ?? jag öser bara på med litervis av 5-56 på kedjan & torkar av den titt som tätt. när det blir lite värme ute så får cykeln bli tvättat. fast jag kör ju med en 5-6 år gammal "pendlar" MTB
tvätta cykeln ?? jag öser bara på med litervis av 5-56 på kedjan & torkar av den titt som tätt. när det blir lite värme ute så får cykeln bli tvättat. fast jag kör ju med en 5-6 år gammal "pendlar" MTB
Quote from Funbeat user on 11 February 2009, 10:38Jag tvättar mina cyklar efter varje tur. Men cykeln till jobbet gör jag ren då jag hinner (kanske 1-2 ggr / månad).
Jag tvättar mina cyklar efter varje tur. Men cykeln till jobbet gör jag ren då jag hinner (kanske 1-2 ggr / månad).