Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har en relativt ny GF 305. Har ännu inte använt den på något pass längre än ca 2 timmar och behöver med andra ord absolut inte ladda den mellan varje gång. Dock vill jag ju gärna föra över träningen hit och då laddas den ju automatiskt. Är det dumt att la

Jag laddar över allting i stort sett omgående (kan liksom inte vänta), och sedan får klockan sitta i USBn tills den är fulladdad. Då vet jag att den är laddad till nästa gång.

Jag gör också som Christian!

Jag laddar min 305:a efter varje pass i USB-kontakten. Jag har haft klockan i snart två år och har fortfarande mer än utlovade 10 timmars batteritid.

Faktum är att lithium-ion-batterier mår bättre av att inte laddas ur helt utan föredrar att delvis laddas ur och sen laddas upp igen. Det kan dock hända att batteriets "minne" blir lite knasigt av små urladdningar/uppladdningar och inte visar exakt hur my

Tack! Då kan jag med gott samvete fortsätta att ladda in mina pass varje gång jag sprungit.

Liten följdfråga - hoppas det är ok: Hur ser jag batteristatus?

När du startar klockan så trycker du den nedersta knappen på vänstra sidan, på sidan du hamnar ser du batteristatus längst ned till vänster.

Tack!