Quote from Guest on 15 March 2009, 11:30Då jag fick spontan punktering förra året (dvs utan att köra på någonting, var ute på en plan landsväg då däcket bara small) började jag fundera lite på hur ofta man ska byta däck. Min första punka fick jag ca efter 13 mån/160 mil. 1 månad senare small an
Då jag fick spontan punktering förra året (dvs utan att köra på någonting, var ute på en plan landsväg då däcket bara small) började jag fundera lite på hur ofta man ska byta däck. Min första punka fick jag ca efter 13 mån/160 mil. 1 månad senare small an
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 11:40Det låter nästan som att du har på gränsen till för högt tryck i däcken? Mina däck brukar hålla minst 300 mil, och det är då slitaget som sätter stopp.
Det låter nästan som att du har på gränsen till för högt tryck i däcken? Mina däck brukar hålla minst 300 mil, och det är då slitaget som sätter stopp.
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 17:29Jag byter aldrig däck innan det börjar blir riktigt slitet. Däremot kan man ju få punktering när som helst. Även med nya däck. Jag antar att du inte kör med tubdäck. Dessa är betydligt känsligare är kanttrådsdäck (om det inte har punkteringsskydd).
När d
Jag byter aldrig däck innan det börjar blir riktigt slitet. Däremot kan man ju få punktering när som helst. Även med nya däck. Jag antar att du inte kör med tubdäck. Dessa är betydligt känsligare är kanttrådsdäck (om det inte har punkteringsskydd).
När d
Quote from Berit Bengtson on 15 March 2009, 17:47Markku S påstod:
> När det gäller lufttryck ska man följa det råd som däckfabrikanten ger.De råden kan du fullständigt ignorera.
Alla cyklister skall INTE ha samma tryck.
En och samme cyklist skall inte heller alltid använda samma tryck.En utgångspunk
Markku S påstod:
> När det gäller lufttryck ska man följa det råd som däckfabrikanten ger.
De råden kan du fullständigt ignorera.
Alla cyklister skall INTE ha samma tryck.
En och samme cyklist skall inte heller alltid använda samma tryck.
En utgångspunk
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 18:11Varför är tubdäck känsligare än kanttråd?
Varför är tubdäck känsligare än kanttråd?
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 18:21Peter: vad var det för däck?
Peter: vad var det för däck?
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 20:08Märkligt påstående att man INTE ska följa råden som däcktillverkaren ger!?
Märkligt påstående att man INTE ska följa råden som däcktillverkaren ger!?
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 20:13Har du kört mycket på tubdäck?
Har du kört mycket på tubdäck?
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 20:25Peter, det där med att du körde på en plan väg och utan att köra på nåt behöver inte spela så stor roll, även små vassa stenar punkar däcket. Otur men inget att oroa sig över.
Peter, det där med att du körde på en plan väg och utan att köra på nåt behöver inte spela så stor roll, även små vassa stenar punkar däcket. Otur men inget att oroa sig över.
Quote from Mats Johansson on 15 March 2009, 22:10>Märkligt påstående att man INTE ska följa råden som däcktillverkaren ger!?
Följer man dom kanske däcktillverkaren får SÄLJA ett NYTT däck liiiiite tidigare...
Bra för dom!/J.
>Märkligt påstående att man INTE ska följa råden som däcktillverkaren ger!?
Följer man dom kanske däcktillverkaren får SÄLJA ett NYTT däck liiiiite tidigare...
Bra för dom!
/J.