Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 22:27Jag har fått för mig att det är större risk för punka på däck som är spruckna i ytan, känns som dom där pyttesmå vassa stenarna lättare fångas och äter sig djupare in för varje varv. Slutade iofs köra med söndersolade däck för länge sen så det blir inga e
Jag har fått för mig att det är större risk för punka på däck som är spruckna i ytan, känns som dom där pyttesmå vassa stenarna lättare fångas och äter sig djupare in för varje varv. Slutade iofs köra med söndersolade däck för länge sen så det blir inga e
Quote from Funbeat user on 15 March 2009, 22:30Det verkar som att påståendet om känsliga tubdäck fastnade i tublimmet.
Det verkar som att påståendet om känsliga tubdäck fastnade i tublimmet.
Quote from Funbeat user on 16 March 2009, 10:19Sweet, jag ligger på 95 pannor, så jag ska alltså alltid pumpa till maxtrück på 23 och 25 mm däck?
Sweet, jag ligger på 95 pannor, så jag ska alltså alltid pumpa till maxtrück på 23 och 25 mm däck?
Quote from Funbeat user on 16 March 2009, 14:17Ja, minst.
Ja, minst.
Quote from Berit Bengtson on 16 March 2009, 16:56Per:
Det finns 25mm däck som klarar högre tryck än Michelins.
Tex
http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/race/produktgruppe/produkt/?ID_Einsatzbereich=11&ID_Produktgruppe=46&ID_Produkt=196&ID_Artikel=1162&info=1
Det är ju bara att extrapolera Michelins gra
Per:
Det finns 25mm däck som klarar högre tryck än Michelins.
Tex
http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/race/produktgruppe/produkt/?ID_Einsatzbereich=11&ID_Produktgruppe=46&ID_Produkt=196&ID_Artikel=1162&info=1
Det är ju bara att extrapolera Michelins gra
Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 13:51Hade också velat veta varför tubdäck påstås vara sämre...
Hade också velat veta varför tubdäck påstås vara sämre...
Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 14:54Det är säkert någon som limmat däcksidor, fälgsidor och tummarna ihop med förhuden.
Det är säkert någon som limmat däcksidor, fälgsidor och tummarna ihop med förhuden.
Quote from Funbeat user on 18 March 2009, 15:17En ganska skrämmande bild dök upp i huvudet
En ganska skrämmande bild dök upp i huvudet