Quote from Guest on 7 June 2014, 18:27Jag gav blod i onsdags och sprang idag ett pass på ca 18 km. Det var inte det mest begåvade jag har gjort. Jobbigaste träningspasset på väldigt lång tid.
Men hur påverkas själva träningseffekten av trötthet? Ger det här passet mer eller mindre än om jag
Jag gav blod i onsdags och sprang idag ett pass på ca 18 km. Det var inte det mest begåvade jag har gjort. Jobbigaste träningspasset på väldigt lång tid.
Men hur påverkas själva träningseffekten av trötthet? Ger det här passet mer eller mindre än om jag
Quote from Funbeat user on 7 June 2014, 18:37Är det trötthet du undrar över, eller effekten av att ge blod? För trötthet kan uppstå av många saker som exempelvis för lite sömn, för lite energi, stress.
Att ge blod däremot påverkar syreupptagningsförmågan i upp till en vecka. Det låter i din text s
Är det trötthet du undrar över, eller effekten av att ge blod? För trötthet kan uppstå av många saker som exempelvis för lite sömn, för lite energi, stress.
Att ge blod däremot påverkar syreupptagningsförmågan i upp till en vecka. Det låter i din text s
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 10:36Jag vet inte men min spontana känsla säger mig att det ger sämre träningseffekt. Iofs beroende på vad man vill ha för effekt på passet. Pannbensträning? 🙂
Jag vet inte men min spontana känsla säger mig att det ger sämre träningseffekt. Iofs beroende på vad man vill ha för effekt på passet. Pannbensträning? 🙂
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 10:52Niklas: Nej, jag funderar om man får ut mer eller mindre av träningen beroende på om man är trött eller utvilad. Jag läste för något tag sedan att det skulle vara bra att träna igen innan man var helt återhämtad, att det skulle ge en extra effekt liksom (
Niklas: Nej, jag funderar om man får ut mer eller mindre av träningen beroende på om man är trött eller utvilad. Jag läste för något tag sedan att det skulle vara bra att träna igen innan man var helt återhämtad, att det skulle ge en extra effekt liksom (
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 14:26Om det är för att man sovit för lite och är trött därför så blir träningseffekten sämre, speciellt om du känner dig helt slut under passet trots att du inte borde varit det. Då kan du ju inte hålla samma tempo. Men visst, pannbensträning kan det ses som.
Om det är för att man sovit för lite och är trött därför så blir träningseffekten sämre, speciellt om du känner dig helt slut under passet trots att du inte borde varit det. Då kan du ju inte hålla samma tempo. Men visst, pannbensträning kan det ses som.
Quote from Funbeat user on 17 June 2014, 22:45Så mest pannbensträning då kanske?
Jo, train low - compete high känner jag till och det är väl lite samma grundtanke.
Jag läste något (som jag inte hittat igen nu) att det skulle vara en poäng med att träna innan man var helt återhämtad. Att man likso
Så mest pannbensträning då kanske?
Jo, train low - compete high känner jag till och det är väl lite samma grundtanke.
Jag läste något (som jag inte hittat igen nu) att det skulle vara en poäng med att träna innan man var helt återhämtad. Att man likso