Quote from Guest on 2 November 2010, 21:50Ja grammatiken tycks lite vinglig i rubriken, ledsen. Är trött.
När jag räknar ökning av mängden (km) sprungna för att åstadkomma en ökning av max 10% så man inte skadar sig i onödan räknar jag aldrig med ev km jag gått i samband med träningen.
Hur tänke
Ja grammatiken tycks lite vinglig i rubriken, ledsen. Är trött.
När jag räknar ökning av mängden (km) sprungna för att åstadkomma en ökning av max 10% så man inte skadar sig i onödan räknar jag aldrig med ev km jag gått i samband med träningen.
Hur tänke
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 22:00Gå efter tiden istället för sträckan, så löser det sig automagiskt. 🙂
Gå efter tiden istället för sträckan, så löser det sig automagiskt. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 22:05....och strunta i det där med +10% för det är bara skitsnack
....och strunta i det där med +10% för det är bara skitsnack
Quote from Funbeat user on 2 November 2010, 22:07Mikael (t+) Särskilt som en del säger 10% per vecka, och en del per månad...
Mikael (t+) Särskilt som en del säger 10% per vecka, och en del per månad...
Quote from Catharina Brattlin on 2 November 2010, 22:47...och en del per långpass. 😉
(som jag gick efter när jag var totalt nybörjare.)
...och en del per långpass. 😉
(som jag gick efter när jag var totalt nybörjare.)
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 21:01Tack så mycket för svaren!
Men jag blev riktigt nyfiken ang de berömda 10%en, nu är grundvalarna för världen på väg att skaka börja skaka lite 😉
Vill någon utveckla tankarna runt dess onödighet lite så vore det mucho uppskattat!
Tack så mycket för svaren!
Men jag blev riktigt nyfiken ang de berömda 10%en, nu är grundvalarna för världen på väg att skaka börja skaka lite 😉
Vill någon utveckla tankarna runt dess onödighet lite så vore det mucho uppskattat!
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 21:23Ja, jag tror att om man hela tiden ligger och pressar sig till det yttersta för att uppnå ökade distanser på snabbast möjliga tid så är en 10%-ig ökning ganska mycket och påfrestande för kroppen.
Men om man anammar lite träningstaktik och delar upp momen
Ja, jag tror att om man hela tiden ligger och pressar sig till det yttersta för att uppnå ökade distanser på snabbast möjliga tid så är en 10%-ig ökning ganska mycket och påfrestande för kroppen.
Men om man anammar lite träningstaktik och delar upp momen
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 10:58Härlig ökning!
Härlig ökning!