Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja som rubriken antyder.

Vad göra för att slippa lulla runt som Zeb Macahan efter varje långpass.
Vad ska man ha under tightsen för att slippa detta elände.

Vaselin som enda underbyxa kommer säkert någon att föreslå, men det måste finnas en mindre klad

Jag har haft stora problem med skavsår i ljumskarna i många år, det var som brännmärken. Svider ruskigt mycket efter ett långpass.
Fick hjälp av en kille på en teamsportia affär, Gundetrosan från Craft. Det har verkligen fungerat för mig, använder dessa n

Jag har en liknade lösning som Tommy, men inte med så långa ben. Dock händer det att det blir lite rött på skinnet här och där efter långpassen ändå.

Gundestuket har jag också kört med framgång, men det blir väldigt varmt.

Nu testar jag Adidas techfit utan sömmar. Och det funkar bra än så länge!

om jag har tights kör jag med crafts boxerkallingar. om jag har shorts med innerbyxa har jag inget mer än dem.

Kör med Crafts boxerkalsonger, ger inget skav oavsett tights eller shorts.

Sluta med tightsen!

Började själv springa med tights för något år sedan och märkte att jag fick infanterield efter långa löppass. Först kunde jag inte se sambandet men tillslut gjorde jag ett test med ett par löst sittande sportshorts och problemet försv

Har du en Dressmanbutik i närheten?
Dom har ett eller ett par typer av kalsonger som inte är i bomull utan i 95% nylon och 5% elastan. Vanliga svarta boxer briefs. Bred resår. Funkar hur bra som helst. Torkar på nolltid efter tvätt. Outslitliga. Snygga. A

Jag ger Mr T helt rätt i frågan. Här en länk till ett hyfsat långpass. http://www.youtube.com/watch?v=j_Yk1xeSLRk&feature=related

Hur många tights syns bland löparna? Inga! Varför? Däremot syns tusentals racer shorts med over wrap. Varför? ...och nu har

Lars, det är väl klart att elitlöpare med pinnar till lår inte behöver bekymra sig om skavsår! Värre är det med oss som har lite större lår. men något som fungerar bättre än tights vet jag inte.