Quote from Guest on 28 August 2007, 14:29I våras var jag duktig och löpte 4 ggr i veckan, sedan fick jag en skada då jag var tvungen att lägga ner träningen. Nu är jag helt återställd men vill börja träna igen, hur ofta och hur långt ska jag springa? 3 ggr i veckan ? 2-3km per gång till att börj
I våras var jag duktig och löpte 4 ggr i veckan, sedan fick jag en skada då jag var tvungen att lägga ner träningen. Nu är jag helt återställd men vill börja träna igen, hur ofta och hur långt ska jag springa? 3 ggr i veckan ? 2-3km per gång till att börj
Quote from Jonas Täng on 28 August 2007, 14:39Låter bra. Lägg in gåpauser i löpningen också i början. Var beredd på att du börjar från scratch och det kan vara tungt att komma igång igen. Men du vet också hur det känns att ha en viss träningsbas så du har en positiv bild av vad du jobbar mot!
Låter bra. Lägg in gåpauser i löpningen också i början. Var beredd på att du börjar från scratch och det kan vara tungt att komma igång igen. Men du vet också hur det känns att ha en viss träningsbas så du har en positiv bild av vad du jobbar mot!
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 14:46Du kan ju titta på marathon.se de olika träningsprogrammen, starta med komma i form till 5 km för nybörjare? Lunka runt eller det på nivån ovanför? Känn efter, är det för lätt så välj ett tyngre.
Edit: Kollade på dem närmare, börja med det snabbaste tror
Du kan ju titta på marathon.se de olika träningsprogrammen, starta med komma i form till 5 km för nybörjare? Lunka runt eller det på nivån ovanför? Känn efter, är det för lätt så välj ett tyngre.
Edit: Kollade på dem närmare, börja med det snabbaste tror
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 15:56Stretcha mycket för att undvika att du bygger på dig skavanker! Vader (fram och baksida), baksida lår sätesmusklerna speciellt mycket skulle jag vilja säga.
Stretcha mycket för att undvika att du bygger på dig skavanker! Vader (fram och baksida), baksida lår sätesmusklerna speciellt mycket skulle jag vilja säga.