Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur ska jag göra för att få fram …
You need to log in to create posts and topics.

12

"Att 60% skulle vara en statistisk lögn är nog att ta i, vill minnas att jag läste någonstans att Lance Armstrong körde 80% av sin träning runt 60% av maxpuls, och han lyckades ju i alla fall hyfsat....."

Lance tränade inte för att bränna fett utan att t

Lars < Hehee, att det är jobbigt att få fram maxpuls är väl ingen underdrift 😀 men jag gillar att plåga mig lite. I alla fall när jag själv kan bestämma mig för att sluta.
Tack för ditt svar.

Jag citerar mig själv lite:
"Grunden är att försöka hitta

Eftersom det här är typ den tionde diskussionen sista halvåret som gäller hur man hittar sin maxpuls och vilka pulszoner man ska träna i så får du nog stå ut med att alla svar inte faller dig riktigt på läppen.
Synd att sökfunktionen är så begränsad som t

För övrigt rekommenderar jag mikrointervaller på motionscykel
typ 15/15 20/20 eller 30/30

Jag brukar köra 15 stycken 20/20 vila några minuter och sen en omgång till. efter uppvärming så börjar jag med att ställa in motståndet så det är lite småjobbigt a

Så här skriver Polar
Here is an example of a simple test.

Step 1: Warm up for 20 minutes on a flat surface, building up to your usual training pace.

Step 2: Choose a hill that will take more than 2 minutes to climb. Cycle up the hill once, building to a

Per, har du nån uppfattning om mikrointervallerna som fettförbränning?

Tack Per! 🙂
Tanken på att söka på en pulsmätartillverkares sida slog mig aldrig, men borde ju ha varit given (H)
Detta exemel borde gå att föra över til motionscyel.

Hehe. Bara kvalificerade gissningar. Typ att ju intensivare man tränar desto mer fett förbränns, om inte direkt så definitivt inom en 24 timmars period. Anledningen att man kör intervaller är att man kan träna totalt sett intensivare under en given period

12