Quote from Guest on 20 August 2010, 09:27Är nybörjare på det här med triathlon. (Har kört två sprintlopp och ska göra mitt tredje på söndag.) Funderar kring det här med uppvärmningen som jag inte vet riktigt hur jag ska lägga upp. Ska jag springa eller cykla? I så fall hur länge? Ska jag kanske
Är nybörjare på det här med triathlon. (Har kört två sprintlopp och ska göra mitt tredje på söndag.) Funderar kring det här med uppvärmningen som jag inte vet riktigt hur jag ska lägga upp. Ska jag springa eller cykla? I så fall hur länge? Ska jag kanske
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 09:37För mig funkar det bäst att simma lite och vänja mig vid vattnet. Blir lätt lite hyperventilation och hög puls när man hoppar i, innan kroppen inser att det faktiskt inte är så kallt alls.
För mig funkar det bäst att simma lite och vänja mig vid vattnet. Blir lätt lite hyperventilation och hög puls när man hoppar i, innan kroppen inser att det faktiskt inte är så kallt alls.
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 11:00Det här med hyperventilation fick jag erfara i Borås i juni när vattentemperaturen var MAX 15 grader (troligtvis mindre) - och det var ingen trevlig upplevelse! Ändå hade jag varit i och doppat mig innan och försökt vänja kroppen.
Men då menar du att uppv
Det här med hyperventilation fick jag erfara i Borås i juni när vattentemperaturen var MAX 15 grader (troligtvis mindre) - och det var ingen trevlig upplevelse! Ändå hade jag varit i och doppat mig innan och försökt vänja kroppen.
Men då menar du att uppv
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 11:14Jag skulle på helt eget bevåg vilja kröna mig till Drottningen Av Hyperventilering. Åtminstone år 2008. De första fyra triathlonloppen blev ett kaos. Jag fäktade med armar och ben och chippade förtvivlat efter andan, innan jag kom på det här med noggrann
Jag skulle på helt eget bevåg vilja kröna mig till Drottningen Av Hyperventilering. Åtminstone år 2008. De första fyra triathlonloppen blev ett kaos. Jag fäktade med armar och ben och chippade förtvivlat efter andan, innan jag kom på det här med noggrann
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 12:00Då måste jag fråga dig Katarina, hur ser noggrann uppvärmning ut för dig?
Då måste jag fråga dig Katarina, hur ser noggrann uppvärmning ut för dig?
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 12:14Jag klev i vattnet i lugn och ro, jag växlade mellan bröstsim och crawl i snigeltempo i ca 250-350 meter. Jag ökade upp trycket i crawlen mot slutet i två omgångar och såg till att få lite puls för att känna att det kändes ok, och att jag återhämtade mig
Jag klev i vattnet i lugn och ro, jag växlade mellan bröstsim och crawl i snigeltempo i ca 250-350 meter. Jag ökade upp trycket i crawlen mot slutet i två omgångar och såg till att få lite puls för att känna att det kändes ok, och att jag återhämtade mig
Quote from Elias Engqvist on 20 August 2010, 13:29Ulrika, var var det 15 grader? Jag har för mig att 16 är minimum enl. förbundet?!
Ulrika, var var det 15 grader? Jag har för mig att 16 är minimum enl. förbundet?!
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 14:01Jag brukar köra igenom grenarna baklänges. Först lite lätt jogg, kanske något koordinationslopp för att få upp pulsen lite. Sedan cykeluppvärmning. Efter att ha parkerat cykeln är det läge att memorera och tänka igenom transitionerna, gärna springa in frå
Jag brukar köra igenom grenarna baklänges. Först lite lätt jogg, kanske något koordinationslopp för att få upp pulsen lite. Sedan cykeluppvärmning. Efter att ha parkerat cykeln är det läge att memorera och tänka igenom transitionerna, gärna springa in frå
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 21:05Tänk om jag hade förstått hur viktig simuppvärmningen är (för mig) i Borås som var mitt första triathlon. Jag simmade typ 10 meter i vattnet precis innan start och gick upp och värmde mig i luften sen va det hyperventilering och snigellångsam otaktssim nä
Tänk om jag hade förstått hur viktig simuppvärmningen är (för mig) i Borås som var mitt första triathlon. Jag simmade typ 10 meter i vattnet precis innan start och gick upp och värmde mig i luften sen va det hyperventilering och snigellångsam otaktssim nä
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 10:1316 grader må vara officiellt minimum men Kalmar var fasiken under dessa 16.
16 grader må vara officiellt minimum men Kalmar var fasiken under dessa 16.