Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur skaffa coach?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag saknar emellanåt en tränare som kan hjälpa till att strukturera min träning, utvärdera mina framsteg och bakslag samt i största allmänhet vara ett bollplank. Klubb-, tränings- och forum-kompisar är ovärderliga för motivation och utbyte av erfarenhet,

Tja gå med i en klubb som bedriver den/de träningsformer du är intresserad av, där brukar det finnas tt om folk med erfarenhet som är villiga att ställa upp.

Antingen kan du kolla med nån lämplig klubb, tex Herkules i Mölndal, eller också kan du snacka med Mattias på Aktivitus. De har en variant där man gör ett ordentligt laktat test och får ett anpassat träningsprogram för 4 månader.

Bli arbetslös så får du en coach gratis.

Fast om jag förstår Henrik rätt är det inte alls "göra ett test och sen få ett träningsprogram att följa" han är ute efter. Det är en envägskommunikation i stil med "gör så här". Sådant kan man hitta en massa på internet och en del kunskaper har han redan

Korrekt uppfattat av Markus, om än inte nödvändigtvis ett flerårigt åtagande.

En sån coach skulle jag också vilja ha...

Då ska man nog börja med att hitta en lämplig klubb om man inte vill köpa tjänsterna.

Jag är öppen även för köpta tjänster. Vad har panelen erfarenhet av?

Enligt min erfarenhet är det ovärderligt med bra träningsbollplank. Tror också det är bra att blanda kompetenser, en coach är kanske inte tillräckligt. Träningsprogram och tester gör jag hos Christer Skog på Sport Support Center, vi stämmer av i samband m

12