Quote from Guest on 24 March 2013, 12:15Mina ben draggar! De är inte ens i närheten av ytan när jag simmar. Hur skall jag göra för att få upp benen?! Sparka som en tok? Fast jag ska ju cykla och springa efteråt så det vill jag helst inte göra. Detta gäller alltså crawl/frisim.
Övningar som hj
Mina ben draggar! De är inte ens i närheten av ytan när jag simmar. Hur skall jag göra för att få upp benen?! Sparka som en tok? Fast jag ska ju cykla och springa efteråt så det vill jag helst inte göra. Detta gäller alltså crawl/frisim.
Övningar som hj
Quote from Funbeat user on 24 March 2013, 12:25https://www.youtube.com/watch?v=oW5nE5FBPsQ
https://www.youtube.com/watch?v=F2n_AceCr-c
Quote from Funbeat user on 24 March 2013, 17:04Så bara genom att svanka med ryggen kommer mina ben upp i ytan? Är det så enkelt?
Jag tittar inte framåt, vill jag påstå.
Så bara genom att svanka med ryggen kommer mina ben upp i ytan? Är det så enkelt?
Jag tittar inte framåt, vill jag påstå.
Quote from Lars Mörrby on 24 March 2013, 17:13Det är en fråga om balans.
På mig gjorde det skillnad när jag fick upp och fram armbågarna ordentligt. Men bra är det inte än, jag håller fortfarande på att försöka lära mig. Jag har tagit några lektioner för A-K Lundin (www.simcoachen.se) och hon är fa
Det är en fråga om balans.
På mig gjorde det skillnad när jag fick upp och fram armbågarna ordentligt. Men bra är det inte än, jag håller fortfarande på att försöka lära mig. Jag har tagit några lektioner för A-K Lundin (www.simcoachen.se) och hon är fa
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2013, 18:43Ner mer med huvudet!
Ner mer med huvudet!
Quote from Funbeat user on 24 March 2013, 19:07Börje: menar du höga armbågar i både "catch & recovery" ?
Christer: precis vad jag försöker göra, försöker få vågen att passera över huvudet. Men det är svårt att tänka både på huvudet och benen... 🙂 Nu blir det antingen eller, typ...Det som är k
Börje: menar du höga armbågar i både "catch & recovery" ?
Christer: precis vad jag försöker göra, försöker få vågen att passera över huvudet. Men det är svårt att tänka både på huvudet och benen... 🙂 Nu blir det antingen eller, typ...
Det som är k
Quote from Funbeat user on 24 March 2013, 19:26Som någon redan nämnt har du dålig balans. Om du flyter på magen med armarna framsträckta, ska du kunna ligga i vattnet horisontellt helt stilla utan att benen sjunker. Eventuellt behöver man lite lite benspark. Samma horisontalläge ska du ha vid simning.
Som någon redan nämnt har du dålig balans. Om du flyter på magen med armarna framsträckta, ska du kunna ligga i vattnet horisontellt helt stilla utan att benen sjunker. Eventuellt behöver man lite lite benspark. Samma horisontalläge ska du ha vid simning.
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2013, 19:42Tänk inte på benen! Sträck dig bara så avslappnat du kan
Tänk inte på benen! Sträck dig bara så avslappnat du kan
Quote from Funbeat user on 24 March 2013, 20:41Har samma problem om du. Har inte hela lösningen,men hittat en viktig grej:Om du trycker armtaget nedåt i början av draget, kommer du att tippa lite bakåt, dvs benen sjunker. Om du ligger kvar med armen sträck framåt nån tiondel längre och sedan fokuerar
Har samma problem om du. Har inte hela lösningen,men hittat en viktig grej:Om du trycker armtaget nedåt i början av draget, kommer du att tippa lite bakåt, dvs benen sjunker. Om du ligger kvar med armen sträck framåt nån tiondel längre och sedan fokuerar
Quote from Funbeat user on 25 March 2013, 07:19När det gäller balans, finns det inga "knep" som hjälper. I stället måste man lära sig vad det innebär och hur man tränar upp det.
Många simmar ju trotts dålig balans, ganska fort. Det skulle dock gå ännu bättre med bättre teknik. Titta gärna på de som s
När det gäller balans, finns det inga "knep" som hjälper. I stället måste man lära sig vad det innebär och hur man tränar upp det.
Många simmar ju trotts dålig balans, ganska fort. Det skulle dock gå ännu bättre med bättre teknik. Titta gärna på de som s