Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar springa en runda på 10 km i ganska kuperad terräng (150 meter höjdskillnad enligt gps klockan och några ganska rejäla uppförsbackar.)
Oftast springer jag på mellan 44 och 45 minuter. Då känns det som ett ganska ansträngande pass, men jag är lån

Jag springer 10km platt på ca 41 minuter en bra dag utan draghjälp. En ganska rejält kuperad slinga jag brukar springa i Lill-Janskogen springer jag runt 45. Som jämförelse.

Tack för svaret. Då kan jag gissa att jag också skulle springa en flack mil runt 41 min och mitt mål att springa 10 km under 40min känns realistiskt.

Det känns absolut realistiskt med ett mål på 40 minuter i år om du gör 45 på en kuperad mil utan att gå för fullt.

Varför sitta och gissa? Prova. 😉

@Ola (t+)

Jag ska prova en vacker dag.
Svårt att htta en bra sträcka där jag bor.
Tror ni man kan springa på friidrottsbanan nån kväll när ingen är där. Det får man väl?

Håkan: Det borde man få. Åtminstone är det ingen som jagat iväg mig från Kramfors IP de gånger jag sprungit där. Å andra sidan ska det rivas och byggas nytt så de kanske inte är så noga om vem som nöter på deras gamla banor 🙂

Har du bara betalt kommunalskatten borde väl det vara ett argument så gott som något 😉

Hörs att ni inte bor i Hedemora - där är det dyrt att få använda nya fina Vasaliden!