Quote from Guest on 24 March 2012, 02:19På grund av vissa omständigheter fick jag ett totalt träningsuppehåll på ca 2 månader men kan nu börja träna igen. När jag slutade, tränade jag inför ett maraton och låg på mellan 7-10 mil i veckan och 5-7 dagar/vecka ren löpning och gjorde milen på runt
På grund av vissa omständigheter fick jag ett totalt träningsuppehåll på ca 2 månader men kan nu börja träna igen. När jag slutade, tränade jag inför ett maraton och låg på mellan 7-10 mil i veckan och 5-7 dagar/vecka ren löpning och gjorde milen på runt
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 02:29Det beror på uppehållets orsak. Att ligga två månader på sjukhuset eller att ha till exempel varit utomlands i tjänst kräver olika upplägg för att komma tillbaka.
Det beror på uppehållets orsak. Att ligga två månader på sjukhuset eller att ha till exempel varit utomlands i tjänst kräver olika upplägg för att komma tillbaka.
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 08:49Har inte legat på sjukhus och inte haft någon fysisk skada men inte gjort något mer än att promenera lite. Konditionen tappar man ju fort men hur är det med senor och leder m.m. Jag oroar mig mest för detta, hur mycket dom har tappat på 2 månader samt hur
Har inte legat på sjukhus och inte haft någon fysisk skada men inte gjort något mer än att promenera lite. Konditionen tappar man ju fort men hur är det med senor och leder m.m. Jag oroar mig mest för detta, hur mycket dom har tappat på 2 månader samt hur
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 11:40Svårt att ge råd. Testa med halva träningsdistanserna och känn efter hur det går. Om det funkar - öka. Om det gör för ont - minska.
Svårt att ge råd. Testa med halva träningsdistanserna och känn efter hur det går. Om det funkar - öka. Om det gör för ont - minska.
Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 12:10Hittade detta
http://blog.svd.se/maratonbloggen/2010/11/24/hur-lang-tid-tar-det-att-komma-tillbaka/
Men jag tycker att det borde sitta någon därute som har lite bra forskning på området som den kan dela med sig av?
Hittade detta
http://blog.svd.se/maratonbloggen/2010/11/24/hur-lang-tid-tar-det-att-komma-tillbaka/
Men jag tycker att det borde sitta någon därute som har lite bra forskning på området som den kan dela med sig av?
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 17:18Detta är ytterst individuellt. Det går med andra ord inte säga så mycket genom forskning hur snabbt det går att komma tillbaka för en ensam individ.
Du får gå in med inställningen att ge det den tid det tar. Gör du det kommer du tillbaka.
Egna erfaren
Detta är ytterst individuellt. Det går med andra ord inte säga så mycket genom forskning hur snabbt det går att komma tillbaka för en ensam individ.
Du får gå in med inställningen att ge det den tid det tar. Gör du det kommer du tillbaka.
Egna erfaren