Quote from Guest on 27 July 2010, 23:12Hej!
Jag har alltid legat på 5-min tempo när jag springer. Det har känts som "lagom".
Nu är "lagom" plötsligt snarare 6-min tempo. Jag har mina aningar att min löparklocka är aningen seg, men inte såååå seg. De sista två-tre åren har jag ändrat min trän
Hej!
Jag har alltid legat på 5-min tempo när jag springer. Det har känts som "lagom".
Nu är "lagom" plötsligt snarare 6-min tempo. Jag har mina aningar att min löparklocka är aningen seg, men inte såååå seg. De sista två-tre åren har jag ändrat min trän
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 23:22Skit i det som varit.Sätt upp nya mål.Om din tävlingsfart är 5 min fart skall dina distanspass ligga på 6 min fart.varva med korta intervaller,typ 400 hundringarx10 med 45sek vila,så fort kan inte sniglar röra sig;)
Skit i det som varit.Sätt upp nya mål.Om din tävlingsfart är 5 min fart skall dina distanspass ligga på 6 min fart.varva med korta intervaller,typ 400 hundringarx10 med 45sek vila,så fort kan inte sniglar röra sig;)
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 01:00Fart tappar man ganska snabbt. Däremot är det ganska lätt att träna upp den igen. Vem känner inte igen sig efter vintern när man legat och tuggat distans i komforttempo och sedan ska försöka trycka på lite då asfalten kommit fram?
Fart tappar man ganska snabbt. Däremot är det ganska lätt att träna upp den igen. Vem känner inte igen sig efter vintern när man legat och tuggat distans i komforttempo och sedan ska försöka trycka på lite då asfalten kommit fram?
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 08:28Jag kände mig otroligt långsam en hel vecka efter att jag kört mitt längsta pass. Intervaller är ett måste i min träning då jag tror mig vara naturligt långsam.
Jag kände mig otroligt långsam en hel vecka efter att jag kört mitt längsta pass. Intervaller är ett måste i min träning då jag tror mig vara naturligt långsam.
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 12:06Tack för peppande inlägg. Jag känner helt klart igen det där med "komfort-tempo". Men vilka trevliga pass jag haft. Babblandes runt i naturen med trevliga vänner!
Nu ska här ökas tempo!! 😀
På Hässelbyloppet ska det glöda under fotsulorna! 😉
AnnaPanna
Tack för peppande inlägg. Jag känner helt klart igen det där med "komfort-tempo". Men vilka trevliga pass jag haft. Babblandes runt i naturen med trevliga vänner!
Nu ska här ökas tempo!! 😀
På Hässelbyloppet ska det glöda under fotsulorna! 😉
AnnaPanna
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 12:37Min favoritmetod att minska risken för att tappa fart under perioder av mycket långpass är att helt kort öka farten när det känns bra. Sedan saktar man ner igen innan pulsen är för hög. Detta sliter inte nämnvärt mer, men kroppen förstår piken.
Om du behö
Min favoritmetod att minska risken för att tappa fart under perioder av mycket långpass är att helt kort öka farten när det känns bra. Sedan saktar man ner igen innan pulsen är för hög. Detta sliter inte nämnvärt mer, men kroppen förstår piken.
Om du behö
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 12:39...eller www.gmap-pedometer.com där kan man mäta kors och tvärs i skogen också... (finns andra sidor med samma funktionalitet)
...eller http://www.gmap-pedometer.com där kan man mäta kors och tvärs i skogen också... (finns andra sidor med samma funktionalitet)