Quote from Guest on 22 May 2009, 14:36Hej. Jag är relativ nybörjare i cykellivet, började sent pga knän som inte håller för så mycket löpning längre. Kör sedan ett år en Merida RoadLite 901 som är min första "riktiga" cykel, fast vad jag förstår en riktig nybörjarcykel. Är helnöjd med den, fa
Hej. Jag är relativ nybörjare i cykellivet, började sent pga knän som inte håller för så mycket löpning längre. Kör sedan ett år en Merida RoadLite 901 som är min första "riktiga" cykel, fast vad jag förstår en riktig nybörjarcykel. Är helnöjd med den, fa
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 14:46Hitta en lekkamrat med bättre cykel och prova.
Så kommer du snart att köpa något dyrare-bättre-roligare och träna mer.
Då går det förhoppningsvis fortare.
Hitta en lekkamrat med bättre cykel och prova.
Så kommer du snart att köpa något dyrare-bättre-roligare och träna mer.
Då går det förhoppningsvis fortare.
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 16:37OK. Men hur mycket snabbare kan man cykla pga själva tekniken i cykeln, förutom att man tränar mer för att det blir roligare? Inser att "hur mycket snabbare" är omöjligt att svara på men gör det jättestor skillnad eller är det bara marginellt?
OK. Men hur mycket snabbare kan man cykla pga själva tekniken i cykeln, förutom att man tränar mer för att det blir roligare? Inser att "hur mycket snabbare" är omöjligt att svara på men gör det jättestor skillnad eller är det bara marginellt?
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 17:03En dyrare ram är ofta mer "rapp" och aggresivare i geometrin om vi pratar tävlingsramar.
Ex. LOOK 595 ultra är styv och har en geometri som ger nervös styrning. Det är för tävling.
LOOK 586 är en "comfort"ram för Sportif(motionärer), inte styv och med en
En dyrare ram är ofta mer "rapp" och aggresivare i geometrin om vi pratar tävlingsramar.
Ex. LOOK 595 ultra är styv och har en geometri som ger nervös styrning. Det är för tävling.
LOOK 586 är en "comfort"ram för Sportif(motionärer), inte styv och med en