Quote from Guest on 22 May 2009, 14:36Hej. Jag är relativ nybörjare i cykellivet, började sent pga knän som inte håller för så mycket löpning längre. Kör sedan ett år en Merida RoadLite 901 som är min första "riktiga" cykel, fast vad jag förstår en riktig nybörjarcykel. Är helnöjd med den, fa
Hej. Jag är relativ nybörjare i cykellivet, började sent pga knän som inte håller för så mycket löpning längre. Kör sedan ett år en Merida RoadLite 901 som är min första "riktiga" cykel, fast vad jag förstår en riktig nybörjarcykel. Är helnöjd med den, fa
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 14:46Hitta en lekkamrat med bättre cykel och prova.
Så kommer du snart att köpa något dyrare-bättre-roligare och träna mer.
Då går det förhoppningsvis fortare.
Hitta en lekkamrat med bättre cykel och prova.
Så kommer du snart att köpa något dyrare-bättre-roligare och träna mer.
Då går det förhoppningsvis fortare.
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 16:37OK. Men hur mycket snabbare kan man cykla pga själva tekniken i cykeln, förutom att man tränar mer för att det blir roligare? Inser att "hur mycket snabbare" är omöjligt att svara på men gör det jättestor skillnad eller är det bara marginellt?
OK. Men hur mycket snabbare kan man cykla pga själva tekniken i cykeln, förutom att man tränar mer för att det blir roligare? Inser att "hur mycket snabbare" är omöjligt att svara på men gör det jättestor skillnad eller är det bara marginellt?
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 17:03En dyrare ram är ofta mer "rapp" och aggresivare i geometrin om vi pratar tävlingsramar.
Ex. LOOK 595 ultra är styv och har en geometri som ger nervös styrning. Det är för tävling.
LOOK 586 är en "comfort"ram för Sportif(motionärer), inte styv och med en
En dyrare ram är ofta mer "rapp" och aggresivare i geometrin om vi pratar tävlingsramar.
Ex. LOOK 595 ultra är styv och har en geometri som ger nervös styrning. Det är för tävling.
LOOK 586 är en "comfort"ram för Sportif(motionärer), inte styv och med en
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 18:20Bortsett från däcken så har tekniken i cykeln väldigt marginell betydelse för hur fort det går. Men du kanske kan höja din snitthastighet med 1 km/h om du byter från mediokra däck till ett par riktigt bra. Just nu verkar det vara Continental GP4000S som d
Bortsett från däcken så har tekniken i cykeln väldigt marginell betydelse för hur fort det går. Men du kanske kan höja din snitthastighet med 1 km/h om du byter från mediokra däck till ett par riktigt bra. Just nu verkar det vara Continental GP4000S som d
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 18:32Mina funderingar går rätt mycket kring hur mycket den egna sitsen gör kontra material. Framförallt när man kör "solo" men även i klunga på motionslopp förväntas man hjälpa till. Då hjälper ju inte karbon om man sitter som på en hybrid. Finns det några sit
Mina funderingar går rätt mycket kring hur mycket den egna sitsen gör kontra material. Framförallt när man kör "solo" men även i klunga på motionslopp förväntas man hjälpa till. Då hjälper ju inte karbon om man sitter som på en hybrid. Finns det några sit
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 18:37När jag gick ned 13 kg upptäckte jag att cykeln spelade en ganska liten roll..
När jag gick ned 13 kg upptäckte jag att cykeln spelade en ganska liten roll..
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 18:37Kör lekkamraterna fort så kommer ni på vad som brister i sittställningen.
Fartpassen i +50 är guld värda för att bli energisnål.
Kör lekkamraterna fort så kommer ni på vad som brister i sittställningen.
Fartpassen i +50 är guld värda för att bli energisnål.
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 19:07Som någon redan har sagt, är det en ytterst liten skillnad för en motionär, mellan en billig cykel och en mångdubbelt dyrare.
Cykelsporten är en riktig prylsport, om du inte har upptäckt det ännu! 🙂
De riktigt dyra cyklarna är framtagna för elitcyklis
Som någon redan har sagt, är det en ytterst liten skillnad för en motionär, mellan en billig cykel och en mångdubbelt dyrare.
Cykelsporten är en riktig prylsport, om du inte har upptäckt det ännu! 🙂
De riktigt dyra cyklarna är framtagna för elitcyklis
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 19:14Skillnaden är stor om du tävlar.
Skillnaden är stor om du tävlar.