Quote from Guest on 7 November 2009, 16:10Jag är rekommenderad att springa i Sacouny Omni 8 och undrar nu om det är samma egenskaper jag ska ha i en trailsko som i Saconyn? Tänker man lika i trailvärlden när det gäller pronationsstöd osv?
Vilken trailsko tror ni kan passa mig med Omni 8 som utgå
Jag är rekommenderad att springa i Sacouny Omni 8 och undrar nu om det är samma egenskaper jag ska ha i en trailsko som i Saconyn? Tänker man lika i trailvärlden när det gäller pronationsstöd osv?
Vilken trailsko tror ni kan passa mig med Omni 8 som utgå
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 16:20Saucony Omni finns även i trailvariant
Saucony Omni finns även i trailvariant
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 22:18Uppbyggnad och stöd får man nog tänka lite annorlunda med i terräng. En "hög" uppbyggnad gör det lättare att trampa snett på ojämnt underlag, och pronationsstödet blir inte heller som det är tänkt. Mao tycker jag man bör satsa på en lägre, mer neutral sko
Uppbyggnad och stöd får man nog tänka lite annorlunda med i terräng. En "hög" uppbyggnad gör det lättare att trampa snett på ojämnt underlag, och pronationsstödet blir inte heller som det är tänkt. Mao tycker jag man bör satsa på en lägre, mer neutral sko
Quote from Elias Engqvist on 8 November 2009, 22:43Inov-8 Xtalon 212 rekommenderas! Alltid!
Inov-8 Xtalon 212 rekommenderas! Alltid!
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 23:02Förmig var det inte ens när att nån av Inov-8 slimmade skor skulle passa mig...
Förmig var det inte ens när att nån av Inov-8 slimmade skor skulle passa mig...
Quote from Elias Engqvist on 8 November 2009, 23:38Gå upp storlek?
Gå upp storlek?
Quote from Stefan Kinberg on 9 November 2009, 10:36... genom att byta ut ordet "sko" mot "fox"=trailfox 😉
... genom att byta ut ordet "sko" mot "fox"=trailfox 😉
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:49Jag gillar också Inov-8 X-talon 212 skarpt, men man ska ju vara medveten om att de verkligen inte är särskilt uppbyggda eller dämpade. Smala är de som sagt också, men jag har provat nån annan Inov-8-sko som var betydligt bredare, Mudclaw kan det ha varit.
Jag gillar också Inov-8 X-talon 212 skarpt, men man ska ju vara medveten om att de verkligen inte är särskilt uppbyggda eller dämpade. Smala är de som sagt också, men jag har provat nån annan Inov-8-sko som var betydligt bredare, Mudclaw kan det ha varit.
Quote from Elias Engqvist on 9 November 2009, 10:53Ska man ut i naturen så har man ju naturlig dämpning i marken. Med "Alltid!" ovan menade jag ju som terräng-sko. Den kan kanske bli jobbig på en asfaltsmara...
Ska man ut i naturen så har man ju naturlig dämpning i marken. Med "Alltid!" ovan menade jag ju som terräng-sko. Den kan kanske bli jobbig på en asfaltsmara...
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 13:12Ska de passa min fot på bredden så får jag nog gå upp fem storlekar och då blir de lite stora... Tyvärr är de flesta trailskor ganska smala eftersom man vill ha bra passform och dessutom har de ofta material som är ganska oelastiskt. Jag har provat genom
Ska de passa min fot på bredden så får jag nog gå upp fem storlekar och då blir de lite stora... Tyvärr är de flesta trailskor ganska smala eftersom man vill ha bra passform och dessutom har de ofta material som är ganska oelastiskt. Jag har provat genom